مساجد بستری مناسب برای تقویت و پرورش نیروهای خبره و مومن
مساجد بستري مناسب براي تقويت و پرورش نيروهاي خبره و مومن

مساجد بستری مناسب برای تقویت و پرورش نیروهای خبره و مومن

مدير کانون قائميه شهرستان انديمشک از اشتغالزايي بيش از 35 نفر در واحد خواهران آن کانون خبر داد.
شناسه خبر : 11555 تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۱۹

حجت الاسلام مجید عطایی  در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای )فهما( از استان خوزستان در خصوص نقش مساجد اظهار کرد : مساجد از صدر اسلام به عنوان مراکزی فرهنگی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و دفاعی بوده اند و تمام برنامه های توسعه دین نیز در ابعاد مختلف در این مراکز برگزار شده اند.

 

 مدیر کانون فرهنگی هنری قائمیه مسجد حضرت قائم (عج) اندیمشک مساجد سنگر دفاعی و نشر تبلیغات اسلامی هستند که این نیز  از برنامه ها و پیشرفت های اسلامی است. 

 

وی اذعان داشت: مساجد نقش اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و در واقع مرکز غیر قابل نفوذی برای انقلابی ها بشمار می آمد. 

حجت الاسلام عطایی با بیان اینکه مساجد یکی از پشتوانه های مهم هشت سال جنگ تحمیلی و اکنون انقلاب اسلامی هستند تصریح کرد: مساجد نقش موثری را در حوادث، بحران های اقتصادی و تهاجمات فرهنگی و نظامی دشمنان به اسلام و ایران بر عهده دارند. 

 

مدیر کانون قائمیه اندیمشک به دیگر اقدامات این کانون در راستای مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و ادامه داد: عملیات ضدعفونی و گندزدایی معابر و مناطق مختلف شهرستان اندیمشک به وسیله تراکتور و سم پاش های دستی اجرا شد. وی بیان کرد: با توجه به بازگشایی مساجد، فعالیت های مسجد حضرت قائم (عج) از جمله اقامه نماز، برنامه های فرهنگی، گروه های قرآنی، مداحی و اردویی، برگزاری مسابقات و کتابخوانی از سرگرفته شده اند.

 

 وی افزود: با توجه به اینکه مساجد بستری مناسب برای تقویت و پرورش نیروهای خبره و مومن هستند، لازم است که مسئولان بودجه ها و امکانات بیشتری را برای مساجد فراهم آورده و  ارتباط خود را با مساجد بیشتر کنند. 

 

مدیر کانون قائمیه اندیمشک برگزاری کلاس هایی همچون مداحی، قرآن، احکام، اردویی و اشتغالزایی را از فعالیت های واحد خواهران این کانون برشمرد و خاطر نشان کرد: در مسئله اشتغالزایی بیش از ۳۵ نفر در واحدهای خیاطی و سبزی خردکنی مشغول به فعالیت هستند و پس از کاهش شدت ویروس کرونا، تولید رب گوجه نیز آغاز می شود.

 

 وی یاد آور شد علاوه بر نقش آفرینی کانون قائمیه  در سال 99 و تهیه قریب 45 هزار ماسک ، در ایام سیل سال ۹۸  نیز اقدام به توزیع روزانه بیش از یک هزار و ۸۰۰ میان مردم مناطق سیل زده کرده  و خدمات مختلف دیگری را نیز عرضه نموده است.