کانون‌های (فهما) با برنامه‌های جذاب و متنوع با شبیخون فرهنگی دشمن مقابله به مثل کنند
کانون‌هاي (فهما) با برنامه‌هاي جذاب و متنوع با شبيخون فرهنگي دشمن مقابله به مثل کنند

کانون‌های (فهما) با برنامه‌های جذاب و متنوع با شبیخون فرهنگی دشمن مقابله به مثل کنند

حجت الاسلام طباطبايي با بيان اينکه کانون‌هاي فهما بايد از ظرفيت‌ ‌هايي که در دسترس دارند، بهترين استفاده را داشته باشند، گفت: بايد از اين توانايي در راستاي ترويج فرهنگ ناب محمدي (ص) استفاده و با تهاجم فرهنگي دشمن مقابله کنند.
شناسه خبر : 11578 تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۳۲

مدیر کانون صاحب‌الزمان (عج) باغملک در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان خوزستان گفت: مدیران کانون‌های مساجد باید با خلاقیت و نوآوری در برنامه‌های فرهنگی و هنری، سنگر مساجد را حفظ و برنامه‌هایی تدوین کنند که قشر عظیمی که در مساجد فعالیت دارند خصوصا نوجوانان و جوانان اقناع شوند.
 
«حجت‌الاسلام سید عبداللطیف طباطبایی»  با اشاره به نقش کانون‌های مساجد در ترویج فرهنگ و هنر دینی اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یکی از نهادهای فرهنگی است که بعد از پایگاه بسیج در مساجد نقش بسزای در ترویج فرهنگ و هنر دارد.
 
مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب‌الزمان (عج) باغملک افزود: مدیران کانون‌های مساجد باید با خلاقیت و نوآوری در برنامه‌های فرهنگی و هنری، سنگر مساجد را حفظ و برنامه‌هایی تدوین کنند که قشر عظیمی که در مساجد فعالیت دارند خصوصا نوجوانان و جوانان اقناع شوند.
 
وی با بیان اینکه گاهی اجرای یک برنامه در قالب هنر تاثیری بسیار بیشتر از ساعت‌ها سخنرانی و یا تدریس برای مخاطبان دارد اضافه کرد: باید کانون‌های مساجد از امکانات و ظرفیت‌هایی که در دسترس دارند برای ترویج فرهنگ ناب محمدی (ص) استفاده کنند و به‌وسیله هنر با تبلیغات مسموم دشمن به مقابله جدی بپردازند.
 
حجت‌الاسلام طباطبایی به فرموده مقام معظم رهبری که فرمودند «کانون های فرهنگی و هنری مساجد را فراموش نکنید» اشاره کرد و اذعان داشت: ایشان فرمودند باید با برنامه‌های جذاب و متنوع با شبیخون فرهنگی دشمن مقابله به‌مثل کرد.
 
وی تصریح کرد: سخت‌ترین جنگ، جنگ فرهنگی است که به‌صورت نرم و بدون سر و صدا به بار می‌نشیند و تفاوت بسیار زیادی با جنگ نظامی که همراه با سر و صدا است، دارد؛ اگر با جنگ نرم مقابله به‌مثل نشود و جوانان ما فریب این شبیخون را بخورند قطع به یقین خسارات آن از جنگ نظامی بیشتر خواهد بود.
 
مدیر کانون مسجد صاحب‌الزمان (عج) باغملک ابراز کرد: از مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد انتظار می‌رود خصوصا در ایامی که کشور ما درگیر ویروس کرونا است و امکان برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری به‌صورت حضوری و جمعی وجود ندارد، تدبیری به خرج داده تا از طریق فضای مجازی و تکیه بر شبکه ملی اطلاعات رسانه‌ای

که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است، برنامه‌های فرهنگی و هنری را در دسترس همگان خصوصا اعضای کانون‌های مساجد قرار گیرد.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه فضای مجازی در ترویج فرهنگ و هنر نقش بسیار موثری دارد به‌طوری که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: اگر من رهبر انقلاب نبودم رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم عنوان کرد: خوشبختانه از بدو تشکیل کانون‌های مساجد اقدامات خوبی توسط این نها در مساجد صورت گرفته که باید همچنان استمرار داشته و به‌روز شوند.