ستاد ارتباطات رسانه ای فهما اقدامات بسیار خوبی در فضای مجازی انجام داده است
ستاد ارتباطات رسانه اي فهما اقدامات بسيار خوبي در فضاي مجازي انجام داده است

ستاد ارتباطات رسانه ای فهما اقدامات بسیار خوبی در فضای مجازی انجام داده است

جوروند گفت: ستاد ارتباطات رسانه‌اي فهما توانسته است در شرايط بحراني کنوني نسبت به انجام اقدامات غيرحضوري و مجازي کارهاي بسيار بزرگي انجام دهد.
شناسه خبر : 11608 تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۱۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از استان خوزستان: «محمد جوروند» پیرامون اقدامات کانون‌های مساجد این استان، در مقابله با کرونا اظهار کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و اپیدمی آن در خوزستان، مجموعه مؤمن، انقلابی و فعال مسجدی در کلیه شهرستان‌های استان حماسه‌ساز شدند و مساجد شهری و روستایی به‌صورت خودجوش و ابتکاری اقدامات شایسته و در خور تحسینی انجام دادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: تعطیلی مساجد و بسته شدن درب اماکن مذهبی فعالان فرهنگی و مسجدی را بر آن داشت تا به فراخور نیاز مناطق و شناسایی نیازمندی‌های مردم در شهرستان‌ها اقدامات متناسب با آن مناطق را نیازسنجی کنند. 

وی از جمله اقدامات کانون‌های مساجد را ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، مشارکت فعال در ساماندهی تجهیزات اهدایی و توزیع انها در مناطق کم‌برخوردار، راه‌اندازی طرح‌های مجازی مختلف در زمینه‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و رفاهی، برگزاری مسابقات مجازی در زمینه‌های کتاب و کتابخوانی، ختم قرآن به‌صورت مجازی در ایام ماه مبارک رمضان، توزیع بسته‌های بهداشتی به‌ خصوص ماسک و مواد ضدعفونی کننده، تهیه و تولید ماسک با راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی، برگزاری طرح تلاوت نور و محافل انس با قرآن به‌صورت مجازی و ... عنوان کرد.

 

 جوروند در بخش دیگری از سخنان خود مقوله فرهنگ و اقدامات فرهنگی را بستری برای اجرایی و عملیاتی کردن فعالیت‌های مختلف در زمینه‌های متعدد دانست و تصریح کرد: اهمیت فضای مجازی در شرایط بحرانی امروز که اقدامات حضوری و جمعی را با سختی روبه‌رو کرده زمانی بروز می‌کند که بتوان با فرهنگسازی زمینه انجام اقدامات مهم و اساسی را با حداکثر سرعت و حداقل هزینه به منصه ظهور رساند.

 وی با اشاره به اینکه برای هر کار و اقدامی باید فرهنگ اجرای آن کار به‌ صورت شایسته ترویج و با اطلاع‌رسانی مناسب نسبت به انجام آن اقدام شود اضافه کرد: ستاد ارتباطات رسانه‌ای فهما (فرهنگی هنری مساجد ایران) توانسته است در شرایط بحرانی کنونی نسبت به انجام اقدامات غیرحضوری و مجازی کارهای بسیار بزرگی انجام دهد.

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تولید و پوشش بیش از ۱۵۰ گزارش خبری و تولیدات رسانه ای از اقدامات فرهنگی در زمینه بسط و ترویج فعالیت‌های مجازی، ترویج فعالیت‌های قرآنی، پویش‌های مواسات و اقدامات مؤمنانه، ترویج فعالیت‌های کتابخوانی و .... از جمله این اقدامات است.