صفحه استان خوزستان در پایگاه اطلاع‌رسانی (فهما) رونمایی شد/حرکت جهادی کانون‌های فهما خوزستان در رزمایش همدلی و مواسات
صفحه استان خوزستان در پايگاه اطلاع‌رساني (فهما) رونمايي شد/حرکت جهادي کانون‌هاي فهما خوزستان در رزمايش همدلي و مواسات

صفحه استان خوزستان در پایگاه اطلاع‌رسانی (فهما) رونمایی شد/حرکت جهادی کانون‌های فهما خوزستان در رزمایش همدلی و مواسات

حجت‌الاسلام همت‌پور، در آيين رونمايي از صفحه استان خوزستان در پايگاه اطلاع‌رساني (فهما)، با اشاره به فعاليت‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري اين استان در ايام شيوع کرونا گفت: رويکرد کانون‌هاي فهما خوزستان در راستاي اجراي رزمايش مواسات و همدلي ستودني بود.
شناسه خبر : 11623 تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۵۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان خوزستان: «حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور» امروز (یکشنبه 18 خرداد) در مراسم رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی فهما خوزستان اظهار کرد: در استان خوزستان قریب به یک‌هزار و 100 کانون فرهنگی و هنری فعالیت می‌کند که از این تعداد یک‌هزار و 37 کانون در سامانه فهما ثبت‌نام کردند و مشغول به فعالیت هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با بیان اینکه اولین رویداد ملی فهما (فرهنگی هنری مساجد ایران) سال گذشته برگزار شد اضافه کرد: خوزستان یکی از استان‌های شاخص به لحاظ تعداد کانون‌های ثبت شده در سامانه فهما است.

 

وی با اشاره به اینکه در اهواز قریب به 150 کانون فرهنگی هنری فعالیت دارد تصریح کرد: این آمادگی را داریم که در نقاط مختلف استان اعم از شهری و روستایی کانون‌های مساجد جدیدی را راه‌اندازی کنیم.

 

حجت‌الاسلام همت‌پور به فعالیت کانون‌های مساجد استان در ایام کرونا اشاره کرد و افزود: در این ایام فعالیت‌های کانون‌ها در همه بخش‌ها به‌ویژه فضای مجازی اقدامات شایسته‌ای انجام دادند که از جمله این فعالیت‌ها کمک‌های مؤمنانه بود که پس از بیانات مقام معظم رهبری این کمک‌ها گسترش بیشتری یافت.

 

وی به رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی فهما اشاره کرد و اذعان داشت: نیازمند این بودیم که فعالیت‌های کانون‌ها انعکاس داشته باشد البته با راه‌اندازی سامانه فهما کلیه فعالیت‌های کانون‌ها دربخش‌های مختلف اعم از فرهنگی، هنری، سرود، تئاتر، ورزشی و ... ثبت و بر اساس همین فعالیت‌ها سرانه و تجهیزات به کانون‌ها ارائه می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان با بیان اینکه پایگاه اطلاع‌رسانی فهما در برخی استان‌ها راه‌اندازی شده و امروز نیز صفحه اختصاصی استان خوزستان رونمایی می‌شود ابراز کرد: پیش از این اخبار فعالیت‌های کانون‌های مساجد در خبرگزاری شبستان و سایر خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری منتشر می‌شد ولی از این به بعد‌ کلیه این فعالیت‌ها به صورت جامع در صفحه اختصاصی فهما نمایش داده می‌شود.

 

وی بیان کرد: انتشار 150 خبر در خبرگزاری‌ها، 10 تولید رسانه‌ای در رادیو و تلویزیون، 20 مورد تولید و محتوای مجازی شامل پوستر، موشن‌گرافی، اینفوگرافی و ...، راه‌اندازی پویش‌های مجازی همچون اهدای خون، تشویق به در خانه ماندن، تربیتی، مشاوره‌ای، خانوادگی، احسان مالکین و ... از جمله اقدامات کانون‌ها در ایام کرونا بوده است.

 

حجت‌الاسلام همت‌پور از دیگر اقدامات را بحث اهدای گوشت بود در قالب بسته‌های معیشتی عنوان کرد و یاد آور شد: تاکنون بالغ بر 2 تن میان با همت کانون‌های مساجد میان نیازمندان توزیع و 40 گوسفند ذبح شده و این اقدام همچنان در انجام است.