فعالیت بیش از 10 هزار عضو فعال کانون های مساجد در شوش
فعاليت بيش از 10 هزار عضو فعال کانون هاي مساجد در شوش

فعالیت بیش از 10 هزار عضو فعال کانون های مساجد در شوش

کانون هاي فعال اين شهرستان با ارائه برنامه هاي متنوع و نو توانسته اند تحولي در برنامه هاي فرهنگي مساجد شهرستان و استان ايجاد کنند.
شناسه خبر : 11685 تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۰۴

«کریم ستاوی» در گفتوگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خوزستان اظهار کرد: شهرستان شوش بیش از ده هزار عضو فعال ثبت شده در سامانه بچه های مسجد دارد و از شهرستان های فعال استان در بخش فعالیت های کانونهای مساجد بشمار می آید.

کارشناس مساجد در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش افزود:کانون های فعال این شهرستان با ارائه برنامه های متنوع و نو توانسته اند تحولی در برنامه های  فرهنگی مساجد شهرستان و استان ایجاد کنند.

وی با اشاره به برخی  کانون های فعال شهرستان افزود این کانون‌ها در بحث مقابله با شیوع کرونا از همان روزهای ابتدایی فعالیت خود را در شهر و روستا آغاز کرده و علاوه بر گندزدایی و ضدعفونی معابر نسبت به تهیه و توزیع ماسک و دستکش و آموزش خانواده‌ها نیز اقدام کردند.

ستاوی اذعان داشت: در این راستا و با توجه به وضعیت قرمز استان خوزستان کارگاه‌های تولید ماسک در کانون‌های فرهنگی هنری این شهرستان برپا شد به ‍‌طوری‌که کارگاه‌های راه‌اندازی شده در کانون‌های خاتم الانبیاء، شهدای مسجد جامع، المهدی، رایه المهدی، ابوذر و سعادت روزانه قریب دو هزار ماسک تولید کردند.

وی همچنین از تولید ماسک‌ها با همکاری پایگاه‌های بسیج شهرستان، و توزیع آن ها بین مراکز بهداشتی، خانه بهداشت و بیمارستان نظام مافی شوش و همچنین در مساجد و مکان‌های عمومی به صورت رایگان خبر داد.

ستاوی گفت: اداره کشاورزی شهرستان با در اختیار قرار دادن تراکتورها و تجهیزات کشاورزی به کانونهای مساجد سهم بسزایی در امر گندزدایی و ضدعفونی شهر داشتند.

کارشناس مساجد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش در پایان با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری این شهرستان در همه برنامه ها حضوری پرشور و باشکوه دارند یاد آور شد: توجه به جذابیت و کیفیت برنامه‌های فرهنگی و هنری در جذب جوانان به مساجد تاثیر بسزایی دارد.