کانون‌های مساجد دزفول همچنان فعالیت های اجتماعی پیشگیری از کرونا را دنبال می کنند
کانون‌هاي مساجد دزفول همچنان فعاليت هاي اجتماعي پيشگيري از کرونا را دنبال مي کنند

کانون‌های مساجد دزفول همچنان فعالیت های اجتماعی پیشگیری از کرونا را دنبال می کنند

سعادتي فر گفت: کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد دزفول رويدادها و فعاليت‌هاي عادي خود را متوقف کرده‌اند اما فعاليت‌هاي اجتماعي مانند همکاري جهت ضدعفوني کردن محلات، توليد ماسک، آموزش به مردم و فرهنگ‌سازي در پيشگيري از کرونا را دنبال مي‌کنند
شناسه خبر : 11958 تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۵۵

« نادر سعادتی‌فرد» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان خوزستان، با اشاره به غنای ظرفیت‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرستان دزفول در شرایط کنونی تصریح کرد: گرچه فعالیت‌های حضوری مجموعه‌های فرهنگی کاهش یافته اما برخی از این مجموعه‌ها در فضای مجازی فعال شده یا به امور دیگری در راستای پیشگیری از کرونا روی آورده‌اند.

                                                                          

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دزفول رویدادها و فعالیت‌های عادی خود را متوقف کرده‌اند اما فعالیت‌های اجتماعی مانند همکاری جهت ضدعفونی کردن محلات، تولید ماسک، آموزش به مردم و فرهنگ‌سازی در پیشگیری از کرونا را دنبال می‌کنند.

 

وی ادامه داد: کتابخانه مجازی، ایجاد پویش‌های متعدد، برگزاری مسابقات نقاشی برای کودکان، برنامه‌های خبری در فضای مجازی جهت ماندن در منزل، تولید کلیپ‌های یک دقیقه‌ای، برگزاری مسابقات فرهنگی مجازی، ایجاد پویش‌های مردمی مانند «کرونا را شکست می‌دهیم» و «نه به کرونا» و پویش اهدای خون از جمله فعالیت‌های فرهنگی هنری  در شهرستان دزفول  در ایام کرونا به‌شمار می‌رود.

 

سعادتی‌فرد در ادامه یاد آور شد: هدف تمام این فعالیت‌ها در فضای مجازی این است که مردم احساس تنها نکنند و با همبستگی ملی در فضای مجازی «کنار هم بودن» را شاهد باشیم.

 

در این ایام خاص کرونایی برنامه‌هایی همچون توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان، برگزاری مراسم سوگواری امام جعفرصادق (ع) به صورت زنده در فضای مجازی، طراحی و انتشار پوستر و احادیث امام جعفرصادق (ع) در فضای مجازی، پویش اهدای خون، جشنواره استانی طراحی پوستر حضرت معصومه (س)، پویش مردمی «هرمسجد یک قربانی»، مسابقه‌های خوشنویسی، شعر و ادب دهه کرامت و ... به مناسبت شهادت امام جعفرصادق (ع) و دهه کرامت برنامه ریزی و با همت کانونهای فرهنگی هنری مساجد شهرستان انجام می شود.