جشنواره طراحی پوستر با محوریت کریمه اهل بیت در استان خوزستان برگزار می‌شود
جشنواره طراحي پوستر با محوريت کريمه اهل بيت در استان خوزستان برگزار مي‌شود

جشنواره طراحی پوستر با محوریت کریمه اهل بیت در استان خوزستان برگزار می‌شود

حجت الاسلام همت پور، با اشاره به برنامه‌هاي ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خوزستان در دهه کرامت، از برگزاري پويش‌ها و جشنواره‌هاي مختلف از جمله طراحي پوستر حضرت معصومه(ع) در اين ايام خبر داد.
شناسه خبر : 12020 تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۰۰

حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای فهما استان خوزستان، با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت، به برنامه‌های کانون‌های مساجد خوزستان در این ایام اشاره کرد و اظهار داشت: دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه (س) و پایانش با ولادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با بیان اینکه این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است افزود: دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علایق و مهر و وفای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.

 

وی اضافه کرد: باید گفت کرامت و بزرگواری امام رضا (ع) در مزین کردن ایران به وجود مبارکشان، اصلی‌ترین دلیل این نامگذاری است چرا که حضور نورانی و مقدس آن حضرت ایران را مرکز حقیقی تشیع و اسلام ناب قرار داد و علاوه بر این به برکت ایشان و اعتقاد به امامت آن حضرت (ع) است که شیعه اثنی‌عشری هویت می‌یابد.

 

حجت ااسلام همت پور با اشاره به وضعیت شیوع بیماری در استان و محدویت های ایجاد تجمع گفت: بخشی از برنامه‌های کانون‌های مساجد استان درایام دهه کرامت شامل پویش و جشنواره صلوات خاصه امام رضا (ع) به صورت ملی و استانی در فضای مجازی، جشنواره ملی نقاشی و گرافیک دهه کرامت برای عموم مردم، پویش اهدای خون، جشنواره استانی طراحی پوستر حضرت معصومه (س)، پویش مردمی هرمسجد یک قربانی و توزیع گوشت میان نیازمندان مسجد و محله، مسابقه خوشنویسی و شعر و ادب به‌مناسبت دهه کرامت، از جمله این برنامه‌ها است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان، برگزاری مسابقه قصه‌گویی داستانک‌های امام رضا (ع)، پخش جشن‌های دهه کرامت در فضای مجازی، تقدیر از مدیران و اعضای کانون‌های مساجد که در کادر درمان به عنوان پرسنل بیمارستان مشغول هستند، حضور کاروان‌های شادی و مولودی‌خوانی در سطح خیابان‌ها و محله‌ها با رعایت کامل نکات بهداشتی و برگزاری مسابقه ارسال تصاویر جمعی و انفرادی در قالب اردوهای زیارتی که کانون‌های مساجد به حرم امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) داشتند و ... را از جمله برنامه‌های کانون‌های مساجد عنوان کرد.