توزیع سه تن گوشت قربانی با جذب کمک های مردمی
توزيع سه تن گوشت قرباني با جذب کمک هاي مردمي

توزیع سه تن گوشت قربانی با جذب کمک های مردمی

در آستانه شهادت امام صادق عليه السلام با جذب کمک هاي مردمي سه تُن گوشت گرم قرباني در قالب بسته هاي معيشتي با همکاري کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خوزستان ، راديو معارف و موسسه خيريه حضرت خديجه سلام الله عليها تقديم نيازمندان گرديد.
شناسه خبر : 12083 تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۴۳

به ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان خوزستان: حجت الاسلام همت پور گفت: در طول ایام کرونا تا کنون که در آستانه شهادت امام صادق علیه السلام قرار داریم با جذب کمک های مردمی سه تُن گوشت گرم قربانی در قالب بسته های معیشتی با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان ، رادیو معارف و موسسه خیریه حضرت خدیجه سلام الله علیها تقدیم نیازمندان گردید.

  مدیر ستاد کانون های مساجد استان عنوان کرد: قربانی کردن از سنت ‌های زیبای اسلامی است که نتایج فردی و اجتماعی زیادی دارد.

وی ادامه داد : آثار بسیار زیادی که برای محروم نماندن از آن حتی سفارش شده که قرض کنیم؛ همچنانکه پیامبر به همسرشان ام سلمه اینچنین سفارش کردند: اسْتَقْرِضِی وَ ضَحِّی فَإِنَّهُ دَیْنٌ مَقْضِی‏؛ قرض کن و قربانی نما که پول آن قرض پرداخت می‌ شود. (من لایحضره الفقیه،ج2،ص213) . البته اگر کسی توانایی مالی اندکی دارد؛ می‌تواند به صورت مشترک در قربانی شریک شده و با سهمی هر چند کم از آن آثار و نتایج بهره ببرد.

 

وی با بیان اینکه با قربانی کردن یکسری آثار مثبت اجتماعی نیز ایجاد می‌شود و آن توسعه رفاه عمومی است  گفت : چه بسا افرادی که روزها و ماه‌ها به دلیل فقر و نیازمندی از خوردن گوشت محروم مانده باشند، قربانی کردن و اهدای بخشی از گوشت قربانی می‌تواند این افراد را بهره مند سازد.

 

حجت الاسلام همت پور افزود: اهدای گوشت قربانی به نیازمندان از دستورات قرآنی نیز است.همچنان که خداوند فرموده: «فَكُلُوا مِنْهَا وَأَطْعِمُوا الْبَائِسَ الْفَقِیرَ(حج/22)پس از آنها بخورید و به درمانده مستمند بخورانیدقربانی کردن و اهدای گوشت آن به نیازمندان و همسایگان از سنت ‌های اهل بیت نیز بوده و در این رابطه امام صادق(علیه‌السلام) فرمودند: «كَانَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ وَ ابْنُهُ مُحَمَّدٌ ع یَتَصَدَّقَانِ‏ بِالثُّلُثِ‏ عَلَى‏ جِیرَانِهِمَا وَ بِثُلُثٍ‏ عَلَى‏ الْمَسَاكِینِ‏ وَ ثُلُثٍ یُمْسِكَانِهِ لِأَهْلِ الْبَیْت‏؛ علی بن حسین و فرزندش محمد علیهماالسلام یک سوم قربانی را صدقه می‌دادند و یکم سوم آن را به همسایگان می‌ بخشیدند و یک سوم دیگر را برای خانواده خویش نگه می‌داشتند.» (علل الشرایع،ج2،ص438)

 

 وی در پایان با اشاره به اینکه در طول ایام کرونا تا کنون که در آستانه شهادت امام صادق علیه السلام قرار داریم با جذب کمک های مردمی سه تُن گوشت گرم قربانی در قالب بسته های معیشتی با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان ، رادیو معارف و موسسه خیریه حضرت خدیجه سلام الله علیها تقدیم نیازمندان گردید.