ارتباط مستمر با مدارس و فعال‌سازی دانش‌آموزان مهمترین برنامه کانون مرسلات اهواز
ارتباط مستمر با مدارس و فعال‌سازي دانش‌آموزان مهمترين برنامه کانون مرسلات اهواز

ارتباط مستمر با مدارس و فعال‌سازی دانش‌آموزان مهمترین برنامه کانون مرسلات اهواز

مسجد الرسول تنها مسجد سطح اهواز بوده که فعاليت‌هاي خود را در 18 مدرسه دخترانه و پسرانه به‌صورت مستمر انجام مي‌دهد.
شناسه خبر : 12565 تاریخ انتشار : ۸ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۲۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) در خوزستان حجت‌الاسلام احمد سواری گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های این مسجد و کانون فعال‌سازی دانش‌آموزان به‌منظور ترویج فرهنگ اهل‌بیت در مدارس است؛ مسجد الرسول تنها مسجد سطح اهواز بوده که فعالیت‌های خود را در 18 مدرسه دخترانه و پسرانه به‌صورت مستمر انجام می‌دهد.

مدیر کانون فرهنگی هنری مرسلات اهواز افزود: از دیگر اقدامات این مسجد و کانون که به‌صورت جدی همراه با حوزه بسیج پیگیری شد، موضوع ریشه‌کن کردن اعتیاد است، خوشبختانه تاکنون بیش ازیکصد نفر از مبتلایان به این بیماری خانمان‌سوز توسط این کانون بهبود یافته و به جامعه بازگرداننده شدند.

وی ضمن اعلام جزییات این برنامه اجتماعی اذعان کرد: حضور مستمر مشاوران اعتیاد و کارشناسان مبارزه با مواد مخدر یکی از موثرترین راه‌ها برای کاهش مواد مخدر بود همچنین استفاده از دیوارنویسی و توزیع بروشورهایی که محوریت آنها کاهش اعتیاد است نقش بسیاری در آگاه‌سازی جوانان داشته است.

مدیر کانون فرهنگی هنری مرسلات اهواز عنوان می‌کند: تربیت جوان انقلابی با استفاده از برنامه‌های تفریحی، تبلیغی و حلقات صالحین و همچنین برگزاری دوره‌های مختلف تربیتی از مهم‌ترین برنامه‌های این کانون است و چشم‌انداز ما برای این موضوع تحویل جوانی مطالبه‌گر به حوزه و دانشگاه است.

حجت الاسلام سواری  گفت : همانند کانون فرهنگی هنری مرسلات اهواز در کشور معدود یافت می‌شود که در منطقه‌ای محروم از امکانات بتوانند حوزه‌های فعالیت‌های فرهنگی را توسعه و گسترش دهند بنابراین لازم است که مدیران فرهنگی نگاه تازه و دقیق‌تری به منطق محروم و همچنین مساجد آن مناطق داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به برخی فعالیت های مختلف کانون اضافه کرد: کانون مرسلات در بخش‌های هنری نیز فعالیت‌های مختلفی داشته که می‌توان به اجرای چندین نمایش و تعزیه‌خوانی موفق با موضوعات عاشورایی، فاطمیه، شهادت امام علی، ولادت رسول اکرم و ... اشاره کرد.