فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری الزهرا(س) اندیمشک؛ گامی در راستای تحقق بصیرت‌افزایی در بستر فضای مجازی
فعاليت‌هاي کانون فرهنگي هنري الزهرا(س) انديمشک؛ گامي در راستاي تحقق بصيرت‌افزايي در بستر فضاي مجازي

فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری الزهرا(س) اندیمشک؛ گامی در راستای تحقق بصیرت‌افزایی در بستر فضای مجازی

صداقت‌منش با اشاره به اينکه کانون فرهنگي هنري الزهرا(س) انديمشک تاکنون فعاليت‌هاي متعددي را در کارنامه خود به ثبت رسانده است، اظهار کرد: از جمله مهمترين اين اقدامات بصيرت‌افزايي در فضاي مجازي با تکيه بر توليد محتواي مسجدي است.
شناسه خبر : 13204 تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۲۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از استان خوزستان: کانون فرهنگی هنری الزهرا(س) اندیمشک از جمله فعال ترین مجموعه‌های مسجدمحوری است که در استان خوزستان فعالیت دارد. اقداماتی که بچه‌های مسجدی این کانون در ایام شیوع کرونا و چه پیش از آن رقم زدند حکایت از روحیه خودباوری و دغدغه مندی نسبت به مسایل دینی دارد.

 

«محمدجواد صداقت منش» طی گفت‌وگویی با خبرنگار ستاد هماهنگی کانون‌های (فهما) استان خوزستان گفت: مساجد پایگاه‌های بصیرت‌آفرین و کارخانه‌های انسان‌سازی هستند، به همین دلیل مسلمانان بخشی از اوقات خود را در این محیط معنوی و علمی می‌گذرانند تا آینده درخشانی برای خود و جامعه به ارمغان بیاورند، کانون فرهنگی هنری الزهرا(س) اندیمشک نیز با تاسی از این جایگاه مهم مسجد، چند کارویژه را برای خود تعریف کرد که از جمله آنها می توان به تربیت حافظان و قاریان قرآن، تربیت نیروهای نخبه در سطح امورات فرهنگی و دینی در سال های اخیر اشاره داشت که بسیاری از این افراد اکنون خود در سطح شهرستان به فعالیت های فرهنگی مشغول اند.

 

 

وی ادامه داد : برنامه‌ها و طرح‌های متنوعی توسط این کانون در حال اجرا و برنامه ریزی است که از آن ها می توان به طرح «هر خانه یک قاری و حافظ» و برگزاری کلاس‌ها در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای تسهیل در آموزش قرآن‌آموزان اشاره کرد.

 

مدیر کانون الزهرا (س) تصریح کرد: البته هرچند که شیوع ویروس کرونا مساجد را به تعطیلی کشاند اما این مسئله باعث تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و جهادی نشد؛ ما تلاش کردیم تا با استفاده از ظرفیت‌های مختلفی که در دست داریم در عرصه مقابله با ویروس منحوس کرونا نیز وارد عمل شویم در نتیجه به همت نیروهای مسجدی، تولید و توزیع رایگان ماسک و مواد ضدعفونی در سطح گسترده انجام شد.

 

وی در بخش دیگری از مباحث خود اظهار کرد: از سوی دیگر از آنجایی که در شرایط کنونی امکان فعالیت های حضوری وجود ندارد، بسیاری از برنامه های محتوامحور را در سطح فضای مجازی نشر دادیم که از جمله مهمترین موضوعات می توان به طرح مباحث دینی، مباحثی با محوریت بصیرت افزایی اشاره داشت. فعالیت ما در سطح فضای مجازی تا حد قابل توجهی سبب شد تا خلا های ناشی از عدم برگزاری دوره ها و کلاس های کانون در روزهای کرونایی جبران شود.