طرح اطعام 1000 نفری بمناسبت عید غدیر خم در منطقه کریشان اهواز
طرح اطعام 1000 نفري بمناسبت عيد غدير خم در منطقه کريشان اهواز

طرح اطعام 1000 نفری بمناسبت عید غدیر خم در منطقه کریشان اهواز

مراسم پخت و توزيع اطعام به مومنان و نيازمندان در شامگاه عيد غديرخم به همت فعالان مسجد صاحب الزمان (عج) ومضيف باب الحسين (ع) با هدف ترويج و تبليغ فرهنگ اهل بيت عليهم السلام برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 13759 تاریخ انتشار : ۵ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۰۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خوزستان: حجت الاسلام «خمیس  بداوی» گفت: مراسم اطعام 1000 نفری بمناسبت عید غدیر خم  امسال در در منطقه کریشان جدید اجرا می‌شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری صافات اهواز افزود:  مراسم پخت و توزیع اطعام به مومنان و نیازمندان در شامگاه عید غدیرخم به همت فعالان مسجد صاحب الزمان (عج)  ومضیف باب الحسین (ع)  با هدف ترویج و تبلیغ فرهنگ  اهل بیت علیهم السلام برگزار می‌شود.

 

وی تصریح کرد : طرح اطعام 1000 نفری برای نخستین بار در منطقه محروم وحاشیه نشین شهر اهواز باهمکاری کانون فرهنگی هنی صافات اجرا می شود و بنا داریم در سالهای آینده شاهد برگزاری هرچه باشکوه تر این طرح باشیم.

 

مسئول اجرایی طرح اطعام 1000 نفری  در منطقه کریشان جدید  با اشاره به موج احساسات مردمی نسبت به ولایت در عید غدیر و تاکید روایات ائمه(ع) بر اطعام فقرا و مومنان در این روز گفت: نکته مهم این است که شعائر دینی ما دارای ویژگی نمادین هستند، عید غدیر و همه مناسک مربوط به آن همه حقیقت ولایت و امامت را در خود دارد؛ طرح دارای نتایجی با رويكردهای تربیتی همچون حس تعاون، همبستگی اجتماعی، مسئولیت پذیری نسبت به اجتماع و فرهنگ سازی و جامعه سازی است. همه مردم از همه اصناف جامعه حول محور ولایت در این طرح مشارکت دارند.

 

وی درباره اجرای طرح توضیح داد: از یک ماه قبل اقدامات تبلیغی و ستادی طرح توسط فعالان مسجدی آغاز شده است  و پس از مهیای مقدمات کار، آشپزها کار پخت را شروع می‌کنند. امسال طرح  در منطقه کریشان اجرا میشود و بنا داریم در سالهای آتی روستاهای مسیر کارون را هم تحت پوشش قرار دهیم و  همه مبالغ و هزینه‌های طرح ضیافت علوی خودجوش و مردمی تامین شده و حتی اگر نهادهای دولتی کمکی هم برای طرح داشته باشند برای پخت غذا استفاده نمی‌شود بلکه در امور مربوط به تبلیغات و... صرف می‌شود.

 

وی افزود: توزیع به دو شیوه میدانی و متمرکز انجام می‌شود؛ توزیع متمرکز و هدفمند در بیمارستان‌ها و بخش‌های شناسایی شده و البته توزیع در محل پخت غذا در جنب مسجد صاحب الزمان (عج) هم صورت می‌گیرد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری صافات با بیان اینکه هدف ما توانمندسازی افراد شناسایی‌شده در طرح بوده است ، اقدام فرهنگی که همزمان با اجرای طرح هم انجام می‌شود، برگزاری مسابقه عکس «من غدیری ام » در فضای مجازی برگزار می شود وهدایای به قید قرعه به برگزیدگان اهداء خواهد شد .