دیدار با خانواده آزاده ایثارگر هشت سال دفاع مقدس «یاور پوردیان» در دزفول/سیره اسرا درس استقامت برای نسل امروز است
ديدار با خانواده آزاده ايثارگر هشت سال دفاع مقدس «ياور پورديان» در دزفول/سيره اسرا درس استقامت براي نسل امروز است

دیدار با خانواده آزاده ایثارگر هشت سال دفاع مقدس «یاور پوردیان» در دزفول/سیره اسرا درس استقامت برای نسل امروز است

حجت‌الاسلام هممت پور در ديدار با «ياور پورديان» آزاده ايثارگر هشت سال دفاع مقدس گفت: سيره اسرا درس استقامت براي نسل امروز است.
شناسه خبر : 15143 تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۱۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خوزستان: حجت الاسلام مرتضی همت پور عصر سه‌شنبه 28 مرداد  در دیدار با خانواده جانباز آزاده سرافراز سرادر حاج یاور پوردیان عنوان کرد: ایشان در سال های سخت اسارت توانست با صبر و توکل به خدا این دوران را تبدیل به فرصت کرده و با راهنمایی شهید ابوترابی حافظ کل قرآن گردد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان افزود: حفظ قرآن به ۳۰ روش ثمره  بهره مندی بصیرانه در دوران اسارت است .یکی از ویژگی های ویژه این شهید بزرگوار اخلاص ایشان در پرورش و وقت گذاشتن برای حُفّاظ قرآن بود و برای تدریس قرآن به نظامیان و کارمندان و جوانان قبل از نماز صبح از خانه خارج می شد و پس از نماز صبح در مسجد شروع به تمرین و تدریس شیوه های حفظ قرآن می کرد و همیشه اعلام می می نمود برای فعالیت های قرآنی خود هیچ هزینه ای دریافت نمی کند.

 

وی در ادامه گفت ؛خاطرات اسرا در قالب کتاب و فیلم توسط نهادهای مسئول به نسل های بعدی منتقل شود. در خاطرات آزادگان سرافراز درس هایی همچون؛صبر ، استقامت، ایثار ، توکل به خدا، توسل به اهل البیت علیهم السلام و استفاده بهینه از فرصت ها و ولایتمداری به چشم می خورد. 

 

مدیر ستاد فهما خوزستان در پایان اظهار کرد ؛ همسران و فرزندان آزادگان و جانبازان دفاع مقدس نیز نمونه کامل انسان فداکار هستند. 

 

گفتنی است در پایان مراسم از آنجایی که زندگی جانباز آزاده سرافراز با قرآن عجین شده بود با اهداء کلام الله مجید به همسر آزاده قرآنی به پایان رسید، در این مراسم معنوی جانشین سپاه ناحیه دزفول و مسئول هیات رزمندگان شهرستان دزفول و ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول حضور داشتند.