برگزاری نشست‌های تخصصی راه روشن در کانون فرهنگی هنری مسجدالزهرا(س) شهرستان اندیمشک
برگزاري نشست‌هاي تخصصي راه روشن در کانون فرهنگي هنري مسجدالزهرا(س) شهرستان انديمشک

برگزاری نشست‌های تخصصی راه روشن در کانون فرهنگی هنری مسجدالزهرا(س) شهرستان اندیمشک

صداقت‌منش، از برگزاري نشست‌هاي تخصصي راه روشن با محور موضوعي عاشورا و سبک زندگي عاشورايي خبر داد و گفت: اين نشست‌ها در قالب گفت وگوهاي دو نفره به همت کانون فرهنگي هنري مسجدالزهرا(س) انديمشک برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 15314 تاریخ انتشار : ۳ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۰۸

«محمدجواد صداقت‌منش» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان خوزستان، با اشاره به فعالیت کانون فرهنگی هنری مسجد الزهرا (س) اندیمشک در ایام دهه اول محرم عنوان کرد : این کانون امسال طرح ویژه‌ای را به نام «سلسله نشست‌های راه روشن» به مناسبت ایام محرم طراحی و ارائه کرده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد الزهرا (س) اندیمشک افزود: برای چگونگی ارائه این طرح جلساتی در مسجد تشکیل شد و به این نتیجه رسیدیم که باید این طرح را به صورت گفتگوی ۲ نفره در موضوعات عاشورا و سبک زندگی عاشورا که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست، اجرا کنیم.

 

وی اضافه کرد: خوشبختانه توانستیم با وجود تمام کمبودها و امکانات سه شب این برنامه را برگزار کنیم که مورد استقبال شیعیان و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) قرار گرفت.

 

صداقت‌منش موضوعات این نشست‌ها را شامل فرهنگ عاشورایی، عبرت‌های عاشورا، سبک زندگی اسلامی، سیاست امام حسین (ع) در مواجهه با یزید، پاسخ به شبهات و ... عنوان کرد و اذعان داشت: این برنامه‌ها تا ۱۲ محرم ادامه دارد و هر شب نیز یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در این نشست‌ها حضور پیدا می‌کند.

 

وی تصریح کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تبعیت از دستورات ستاد کرونا، رویکرد خود را در برگزاری مراسم محرم تغییر دادیم به این صورت که با دوری از تجمعات برنامه‌های خود را به صورت رسانه‌ای ارائه می‌دهیم.

 

مدیر کانون الزهرا (س) اندیمشک یاد آور شد: در صورت همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک می‌توانیم این سلسله نشست‌ها را بیشتر و برنامه‌های ویژه‌تری را در این مسیر برگزار کنیم تا بتوانیم فرهنگ عاشورایی، سبک زندگی عاشورایی و عبرت‌های عاشورایی را در میان عموم جامعه نهادینه کنیم.