حجت الاسلام علی بیرم وند: مساجد محور اصلی عزاداری‌های محرم هستند
حجت الاسلام علي بيرم وند: مساجد محور اصلي عزاداري‌هاي محرم هستند

حجت الاسلام علی بیرم وند: مساجد محور اصلی عزاداری‌های محرم هستند

فلسفه و پيام عاشورا هر سال در ماه محرم براي مردم تبيين مي‌شود و امسال نيز متوليان امور فرهنگي در مساجد، برنامه‌ها و اقدامات موثري در اين زمينه دارند
شناسه خبر : 15437 تاریخ انتشار : ۵ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۴۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خوزستان حجت الاسلام علی بیرم وند گفت: مساجد از جايگاه بسيار والايی برخوردار بوده و محور اصلی در عزاداری‌های محرم هستند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری روح‌الله مسجد امام خمینی (ره) اندیمشک افزود: در مجالس عزاداری بايد اهداف نهضت سيدالشهدا (ع) بيان شود و مردم را با مسائل روز جامعه آشنا كرد تا با بصيرت كامل، دشمنان و توطئه يزيديان و حسينيان زمان خود را بشناسند.

 

وی با اشاره به اینکه مساجد باید همواره در مسیر بصیرت‌افزایی و روشنگری سیاسی پیشگام باشند اضافه کرد: لازم است مساجد در برنامه‌های خود طرح سیره تاریخی امام حسین (ع)، تبیین پیام‌های عاشورا، بیان تاریخ انقلاب اسلامی و تشریح بیانیه گام دوم انقلاب را در نظر داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام بیرم‌وند تصریح کرد: برگزاری جلسات عزاداری برای سرور و سالار شهيدان نعمتی ارزشمند از اهل بيت (ع) است و مسئولان هيئات مذهبی بايد افتخار خدمت را قدر بدانند.

 

وی امر به معروف و نهی از منکر و تلاش برای اصلاح جامعه را از درس‌های مهم عاشورا برشمرد و عنوان کرد: نهضت حسینی باید توسط روحانیون، برای نوجوانان و جوانان تبیین شود.

 

مدیر کانون روح‌الله اندیمشک بیان کرد: فلسفه و پيام عاشورا هر سال در ماه محرم برای مردم تبيين می‌شود و امسال نیز متوليان امور فرهنگی در مساجد، برنامه‌ها و اقدامات موثری در اين زمينه دارند.

 

وی ادامه داد: با فرارسیدن ماه محرم اقداماتی از جمله سیاه‌پوش کردن محله، مسجد و برخی از منازل محبان اهل بیت (ع)، نصب پرچم امام حسین (ع) در بلوار شهید جوادملکی و اهتزار پرچم حضرت سیدالشهدا (ع) بر روی پشت بام مسجد توسط مسجد امام خمینی (ره) اندیمشک صورت گرفت.

 

حجت‌الاسلام بیرم‌وند از توزیع ۷۰۰ ماسک رایگان و ضدعفونی مستمر محله و مسجد در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد و اذعان داشت: در این راستا ۲ هزار آب معدنی در بین عزاداران حسینی و ۳۰۰ مهر تربت و ۳۰۰ سجاده جیبی میان نمازگزاران توزیع شد.

 

وی توزیع کمک‌های مومنانه هر شب میان ۱۰ خانواده را از دیگر اقدامات مسجد امام خمینی (ره) اندیمشک برشمرد و ابراز کرد: تاکنون کمک مالی به ۲۰ خانواده نیازمند و بیمار به مبلغ ۱۰ میلیون تومان و تهیه یک کولر گازی و یک یخچال برای خانواده‌ای نیازمند که دارای بیمار فلج بودند، انجام شده است.