تقدیر از ستاد فهما خوزستان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری
تقدير از ستاد فهما خوزستان براي رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در مراسم عزاداري

تقدیر از ستاد فهما خوزستان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خوزستان با صدور پيامي، از نهادها و دستگاه‌هاي مختلف از جمله کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد که با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي اقدام به برگزاري مراسم عزاداري کردند، تقدير به عمل آورد.
شناسه خبر : 15613 تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۲۴

بخ گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان خوزستان: «محمد جوروند» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با صدور پیامی ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) از مردم ولایت مدار استان خوزستان بالاخص اهالی مساجد اعم از روحانیون و خطباء معزز و پایگاه های مقاومت بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد و هیآت اُمنا که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی اقدام به برپایی مراسم سوگواری نمودند ، قدردانی کرد.

 

متن پیام به این شرح است:

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ مَن یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوب ؛ حج (۲۲)، آیه ۳۲

  و هرکس شعائر الهى را بزرگ دارد، این کار نشانه تقواى دل هاست

 

 محرم فصل شروع حماسه‌های عاشورایی است؛حماسه هایی آمیخته با شور و شعور ، حماسه‌هایی که هر ماه را محرم، هر سرزمین را کربلا و هر روز را عاشورا می‌کند.

 

محرم فصل جدیدی از بندگی خداست که دل‌های زنگار گرفته را صیقل داده و هرساله تعریف درست دین‌داری و بندگی را به همگان گوشزد می‌کند.

 

محرم فصل شستشوی دل ها و تقرب به خداوند تبارک و تعالی و آل الله است. محرم آغاز بینشی انقلابی است که به ما می آموزد پیروان حسین علیه السلام هیچگاه با یزیدیان زمانه بیعت نکرده و همواره در مقابل طاغوت و ظلم خواهند ایستاد.

 

عزاداری‌های پرشور، با شکوه و آمیخته به بصیرت و ایثار حسینی سال ۱۴۴۲ هجری قمری با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا که علاوه بر نمایش اوج دلدادگی و محبت وصف ناپذیر مردم ولایت مدار استان خوزستان بالاخص اهالی مساجد اعم از روحانیون و خطباء معزز و پایگاه های مقاومت بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد و هیآت اُمنا و عزادرای نسبت به حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، جلوه‌های کم نظیری از فرهنگ، منطق و عقلانیت مذهب تشیّع را به جهانیان نشان داد و بحمدلله محرم ۱۳۹۹ سندی ماندگار از آمیختگی منطق دینی و عواطف مذهبی را به عالمیان مخابره کرد. 

 

عزاداری، احیاء خط خون و شهادت، و رساندن صدای مظلومیت آل علی به گوش تاریخ است.

 

عزاداران حسینی، پروانگانی شیفته نورند که شمع محفل آرای خویش را یافته و از شعله شمع، پیراهنِ عشق پوشیده اند و آماده جان باختن و فدا شدن اند چرا که عمیق ترین پیوندها میان عقل و عشق و عاطفه و برهان، در سایه عزاداری برای عاشورا شکل می گیرد. 

 

بدینوسیله از تمامی عزاداران حسینی که در  مراسمات عزاداری دهه اول محرم با رعایت مقررات بهداشتی حضور پرشور داشتند صمیمانه تشکر میکنیم و عرضه میداریم خاک پای عزاداران حسینی، توتیای چشم ماست.

 

از درگاه ایزد منان در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) و منویات مقام معظم رهبری حضرت آیت ا… امام خامنه ای آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای شما عزاداران حسینی خواستاریم.