سه‌شنبه‌های تکریم تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل است/تجلیل از خانواده روحانی شهید «عبدالحسن موسوی»
سه‌شنبه‌هاي تکريم تجديد پيمان با آرمان‌هاي امام راحل است/تجليل از خانواده روحاني شهيد «عبدالحسن موسوي»

سه‌شنبه‌های تکریم تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل است/تجلیل از خانواده روحانی شهید «عبدالحسن موسوی»

حجت‌الاسلام و المسلمين همت‌پور در جريان ديدار با خانواده روحاني شهيد سيد عبدالحسن موسوي، گفت: طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم، تجديد پيمان با آرمان‌هاي امام راحل است.
شناسه خبر : 15970 تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان خوزستان: سه شنبه تکریم این هفته در استان خوزستان اختصاص به دیدار با خانواده شهید حجت الاسلام «سید عبدالحسن موسوی» داشت.

 

در این دیدار تنی چند از مسئولان از جمله مدیر ستاد کانون های مساجد استان، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی مدیران و مسئولین شهرستانی و بزرگان و سادات همرها بودند.

 

حجت الاسلام همت پور در این دیدار با اشاره به جایگاه شهید والامقام حجت الاسلام سید عبدالحسن موسوی گفت: تکریم سادات بنا بر فرمایش قرآن آیه 23 سوره شوری «قل لا اسئلکم علیه اجرا الا السود فی القربی» بر هر مسلمان ضروری است و احترام و محبت به سادات سبب عاقبت بخیری می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان افزود: عشایر غیور ایران بالاخص عشایر عرب خوزستان همواره از مرزهای اعتقادی و سرزمینی کشور عزیزمان ایران پاسداری نموده اند و در این مسیر بحمدالله تا کنون دین خود را به اسلام و کشور ادا کرده اند.

 

وی افزود: حجت الاسلام شهید عبدالحسن موسوی از خانواده های بزرگ و مورد احترام مردم وبودند خصوصا عشایر عرب خوزستان که در راه دفاع از آرمان های امام راحل (ره) در برابر رژیم سفاک پهلوی ایستادگی کردند و با بصیرت افزایی عمومی و هدایت مردم به سوی مرجعیت دینی و امام خمینی (ره) توسط ساواک دستگیر و مورد شکنجه فراوان قرار گرفت و نهایتا در همین مسیر نورانی به فیض شهادت نائل آمد.

 

حجت الاسلام همت پور در ادامه به نقش خانواده شهید به عنوان مرجع حل اختلافات در بین عشایر و مردم شهرستان اشاره کرد و گفت : این خانواده بزرگ و شهید والا مقام سال ها معتمد و محبوب مردم منطقه هستند و اقدامات آ نها برای مردم قابل تحسین و تقدیر است.

 

وی در پایان با اشاره به اهمیت دیدار با خانواده شهدا و تکریم آن ها اظهار کرد: سه شنبه های تکریم تجدید پیمان با آرمان های امام راحل و شهدا است.