لزوم ورود هدفمند کانون‌های مساجد در فضای رسانه
لزوم ورود هدفمند کانون‌هاي مساجد در فضاي رسانه

لزوم ورود هدفمند کانون‌های مساجد در فضای رسانه

حجت الاسلام سيد شريفي گفت: با توجه به رشد سرعت تکنولوژي، مساجد و فعالان ملزم به فعاليت هدفمند در فضاي رسانه هستيم.
شناسه خبر : 15982 تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۳۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خوزستان حجت‌الاسلام سید محمدرضا شریفی گفت: ورود به حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای از اهم اهداف مساجد است و امروزه با توجه به رشد سرعت تکنولوژی مساجد و فعالان ملزم به فعالیت هدفمند در فضای رسانه هستند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری میعاد اهواز افزود: در راستای فعالیت‌های رسانه‌ای نشریه الکترونیکی طراحی شده که توسط دستگاه بارکدخوان فیلم یا تصویر مورد نظر را پخش می‌کند، بدین شکل که پس از روشن کردن بارکد خوان گوشی آن را مقابل بارکد مورد نظر قرار داده تا فیلم پخش شود.

 

وی با بیان اینکه این اقدام مورد استقبال بسیار چشمگیری قرار گرفته است تصریح کرد: با توجه به اینکه این نشریه الکترونیکی یک حرکت خاص و متفاوت بوده و مخاطب خاص خود را دارد، نیازمند این هستیم که ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی از این اقدام حمایت کنند.

 

حجت‌الاسلام شریفی اضافه کرد: میل به مطالعه و کتابخوانی در کشور رو به کاهش است و ما در نظر داریم که کتاب‌هایی را به روش بارکدخوان طراحی کنیم تا مطالعه برای شهروندان ساده‌تر شود.

 

وی ابراز کرد: با استفاده از این طرح می‌توانیم خیابان‌های سطح شهر که مزین به نام شهدا است و همچنین گلزار شهدا را به بارکد مجهز کنیم تا با قرار دادن بارکدخوان فیلم یا زندیگنامه شهید مورد نظر پخش شود که برای این کار نیازمند حمایت شهرداری و بنیاد شهید هستیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری میعاد اهواز از برگزاری دوره سواد رسانه‌ای در این کانون خبر داد و یاد آور شد: در حال جمع‌آوری یک مجموعه در حوزه انیمیشن‌سازی هستیم که پس از آماده‌سازی به صورت جدی وارد این حوزه هنری و فرهنگی خواهیم شد