فرهنگ کتابخوانی در مساجد نیازمند رونق بیشتر است
فرهنگ کتابخواني در مساجد نيازمند رونق بيشتر است

فرهنگ کتابخوانی در مساجد نیازمند رونق بیشتر است

حجت الاسلام فاطمي از تجهيز کتابخانه کانون با اقلامي همچون صندلي، ميز و قفسه با هدف تقويت کتابخانه و ترويج فرهنگ کتابخواني خبر داد.
شناسه خبر : 16239 تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۲۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خوزستان حجت‌الاسلام محسن فاطمی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که امروز جامعه را در برگرفته، عدم مطالعه و عدم انس با کتاب است گفت: هر چقدر که مردم جامعه از مطالعه و کتابخوانی فاصله بگیرند، به همان انداره از لحاظ علمی و فرهنگی متضرر می‌شوند.

 

 مدیر کانون فرهنگی هنری یاسین اندیمشک افزود: با توجه به اینکه عدم اطلاعات کافی در موضوعات مختلف باعث اشتباه و نتایج نادرستی می‌شود، مردم باید با کتاب انس بیشتری داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه به هر میزانی که مردم به سمت کتابخوانی سوق داده شوند، به همان میزان به جامعه علمی نزدیک‌تر می‌شویم اظهار کرد: خانواده‌ها باید از نونهالی فرزندان خود را با کتاب آشنا کنند و این زنجیره نباید قطع شود و تا نوجوانی، جوانی و بزرگسالی ادامه پیدا کند.

 

مدیر کانون یاسین اندیمشک تصریح کرد: نباید فرهنگ کتابخوانی در جامعه قطع شود اما متاسفانه امروز تعداد افراد کتابخوان به شدت کم شده و فرهنگ کتابخوانی خیلی از بین رفته است.

 

وی  ضمن اشاره به اهمیت کتابخوانی، این موضوع را یکی از فعالیت‌های ویژه برای فعالان مساجد برشمرد و گفت: فرهنگ کتابخوانی و مباحث علمی در مساجد نیازمند رونق بیشتری هستند.

 

حجت‌الاسلام فاطمی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید فرهنگ کتابخوانی را در بین افراد، مجموعه کانون و نوجوانان مساجد بیشتر کنند ادامه داد: به هر میزانی که کانون‌های مساجد بتوانند این فرهنگ را گسترش دهند، در آینده شاهد نتایج مثبتی خواهند بود.

 

مدیر کانون یاسین اندیمشک افزود: کانون‌های مساجد می‌توانند با انجام اقداماتی از جمله برگزاری مسابقه کتابخوانی، توزیع کتاب بین نسل جوان و ایجاد حلقه جهت خواندن کتاب به فرهنگ کتابخوانی کمک کنند تا مردم نسبت به کتابخوانی ترغیب شوند.

 

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های کانون‌های مساجد باید از لحاظ کتاب، زیرساخت‌ها و تجهیزات تامین شوند گفت: با رفع کمبودها در این زمینه، می‌توانیم کانون‌های موفق‌تری داشته باشیم 

 

حجت‌الاسلام فاطمی در پایان گفت: در طی ماه‌های گذشته با هدف تقویت کتابخانه کانون یاسین اندیمشک، تجهیزات و اقلامی همچون صندلی، میز و قفسه به این کتابخانه اضافه شده است.