فعالیت های فرهنگی،آموزشی و جهادی کانون امام حسین (ع) شادگان
فعاليت هاي فرهنگي،آموزشي و جهادي کانون امام حسين (ع) شادگان

فعالیت های فرهنگی،آموزشی و جهادی کانون امام حسین (ع) شادگان

چعبي ازبرگزاري مسابقات قرآن،دوره هاي آموزشي کمک هاي اوليه و برگزاري رزمايش هاي مختلف کمک هاي مومنانه خبر داد.
شناسه خبر : 16253 تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۵۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خوزستان جلال چعبی ضمن شرح خدمات کانون در ایام کرونا به مردم گفت: با همکاری منطقه آزاد اروند در این ایام مناطق زیادی از شهر و توابع آن را ضدعفونی کردیم. 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسین (ع) شادگان افزود: برنامه‌ها و مراسمات ویژه ایام محرم را با فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین توزیع ماسک در میان اهالی روستا برگزار کردیم. 

وی با بیان اینکه در این ایام بیش از ۵۰۰ ماسک در بین عزاداران حسینی توزیع شد اضافه کرد: همچنین از اقدامات دیگر ما در ایام دهه اول ماه محرم برپایی ایستگاه صلواتی بود که با رعایت نکات بهداشتی انجام شد. 

چعبی  افزود: علاوه بر توزیع غذا در دهه اول محرم ، تعداد۱۰۰ بسته معیشتی و غذایی را در قالب طرح کمک‌های مومنانه میان نیارمندان این روستا توزیع کردیم. 

وی با تشریح دیگر فعالیت‌های انجام شده این کانون در روستای خوینس شادگان ابراز کرد: پیش از ایام کرونا برنامه‌هایی نظیر برپایی کلاس‌های آموزش حفظ و قرائت قرآن کریم، دعا و نیایش را در دستور کار داشتیم اما با توجه به شیوع این بیماری منحوس در کشور به ویژه این منطقه در جهت پیشگیری ابتلا به کووید ۱۹ بسیاری از برنامه‌های خود را از طریق فضای مجازی برگزار کردیم. 

مدیر کانون امام حسین (ع) شادگان برگزاری دوره ۳۵ ساعته کمک‌های اولیه ویژه بچه‌های مسجد، مسابقه قرائت و حفظ قرآن کریم از طریق فضای مجازی در ایام ماه مبارک رمضان، دوره آموزش قرائت قرآن در مجلس با فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد، اعزام ۱۲ نفر از اعضای کانون به حوزه علمیه قم برای برگزاری دوره نحوه حفظ قرآن مجید را از دیگر فعالیت‌های این کانون عنوان کرد.

وی از تهیه و توزیع کتب درسی میان ۶۰ دانش‌آموز بی‌بضاعت روستای خوینس خبر داد و یاد آور شد: با توجه به بازگشایی مدارس و با شناسایی خانواده‌های بی‌بضاعت که توانایی خرید کتب درسی برای فرزندانشان را نداشتند این تعداد کتاب را با همکاری بچه‌های مسجدی و کانون تهیه و در اختیار این دانش‌آموزان قرار دادیم.