اقدامات فرهنگی، هنری و جهادی کانون‌های فهمای استان خوزستان در بخش روستایی
اقدامات فرهنگي، هنري و جهادي کانون‌هاي فهماي استان خوزستان در بخش روستايي
در گفت و گو با مدیر کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق (ع) خنافره شادگان تشریح شد:

اقدامات فرهنگی، هنری و جهادی کانون‌های فهمای استان خوزستان در بخش روستایی

آلبوخنفر با اشاره به برنامه هاي مختلف کانون از انجام اقدامات جهادي مانند گندزدايي و ضد عفوني معابر و منازل در مقاطع مختلف شيوع کرونا در روستا خبر داد
شناسه خبر : 17371 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۵۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خوزستان: مصطفی آلبوخنفر، با اشاره به محدودیت های بوجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا در اجرای برنامه های فرهنگی گفت: علاوه بر محافل قرآنی و برنامه‌های روزانه شامل نماز جماعت و قرائت روزانه یک صفحه قرآن کریم، کلاس‌های فرهنگی شامل رفع شبهات دینی، اخلاق و ... را در طول هفته برای علاقه‌مندان و بچه‌های مسجدی برگزار می‌کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام جعفرصادق(ع) روستای خنافره شادگان از برگزاری اردوی زیارتی مشهد مقدس برای بچه‌های مسجد خبر داد و اضافه کرد: اکنون ۳۵ نفر از بچه‌های مسجدی که همیشه پای کار و فعال هستند و در همه برنامه‌ها به ما کمک می‌کنند را با هزینه شخصی به این سفر زیارتی اعزام کردیم؛ این بچه ها از جوانان مومن روستای خنافره بوده که مداح یا قاری قرآن و مسجدی هستند.

 

وی همچنین به انجام ضدعفونی و گندزدایی معابر و خیابا‌ن‌های روستای خنافره شادگان اشاره کرد و ادامه داد: طی ۲ مرحله با همت بچه‌های مسجد و جمع‌آوری مبالغی از طریق آنها توانستیم مواد ضدعفونی را خریداری و با همکاری شهرداری معابر و خیابان‌ها را در ایام پیک اول شیوع بیماری کرونا ضدعفونی کردیم.

 

 

آلبوخنفر با بیان اینکه در ایام ماه محرم و صفر چندین برنامه ویژه عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در حسینیه‌ها و مساجد روستای خنافره برگزار می‌شود عنوان‌ کرد: به بچه‌های کانون امام جعفر صادق (ع) سفارش کردیم در این ایام در حسینیه‌ها و مساجد مختلف سطح روستا حضور داشته باشند، به‌طوری که هر شب پیش از آغاز سخنرانی در هر حسینیه کرسی تلاوت آیات قرآن کریم را برگزار کردیم.

 

وی بر لزوم انس مردم با قرآن تاکید کرد و گفت: هدف ما از برگزاری برنامه تلاوت قرآن کریم و کرسی قرآنی، انس گرفتن مردم با قرآن است و همانگونه که به سخنان خطیب و سخنران به خوبی توجه می‌کنند این آئین نیز باید رسمی شود تا مردم بیشتر با قرآن ارتباط برقرار کنند که خوشبختانه در این امر تاکنون موفق عمل کردیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق (ع) روستای خنافره شادگان خاطر نشان کرد: اکنون در این روستا چهار قاری قرآن برنامه‌های مذهبی حسینیه‌ها و مساجد ویژه ایام ماه صفر را به خوبی اجرا می‌کنند.

 

وی مقابله با تهاجمات فرهنگی بیگانگان و مراقبت ویژه و دقت تمام محض از جوانان و نسل جدید را یکی از وظایف مهم، اصلی و اساسی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دانست و تاکید کرد: اگر کانون‌ها به این طریق نقش‌آفرینی نکنند مطمئنا از دشمنان ضربه خواهیم خورد.

 

آلبوخنفر ادامه داد: در روستای خنافره با دقت تمام به این امر پرداخته‌ایم، به طوری که در سطح روستا بررسی می‌کنیم و اگر جوانی مشاهده شود که با افرادی که به فرقه های مختلف از جمله وهابیت و یمانیت گرایش پیدا کرده است فوری وارد عمل می شویم و از هر طریق آن جوان را به سمت دین اسلام ناب محمدی (ص) باز می گردانیم. خوشبختانه در این امر بسیار موفق عمل کردیم و بسیاری از افراد به دین اسلام سوق داده شدند.

 

وی اضافه کرد: اکنون دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی از هر طریق به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی ما هستند و از طریق جوانان ما می خواهند به این مهم دست پیدا کنند، لذا نیاز است تا همه ما در این زمینه کوشا بوده و در برابر تهاجمات فرهنگی بیگانگان از جوانان و نسل جدید مراقبت کنیم.

 

آلبوخنفر خاطر نشان کرد: ما در هفته یک روز در همه مساجد و حسینیه های این منطقه فعالیت هایی را انجام می دهیم؛ لذا اکثر مساجد روستای خنافره زیر مجموعه کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق (ع) هستند.