دهمین سوگواره ملی دلنوشته‌های عاشورا در شهرستان لالی
دهمين سوگواره ملي دلنوشته‌هاي عاشورا در شهرستان لالي
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

دهمین سوگواره ملی دلنوشته‌های عاشورا در شهرستان لالی

جوروند با اشاره از برگزاري دهمين سوگواره ملي دلنوشته‌هاي عاشورا در شهرستان لالي با مشارکت ستاد فهما استان خوزستان خبر داد.
شناسه خبر : 22355 تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۳۶

«محمد جورند» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان خوزستان، خبر از برگزاری سوگواره دل نوشته‌های عاشورا به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشارکت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان به میزبانی شهرستان لالی داد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اضافه کرد: خوزستان، استانی شیعی است و در طول تاریخ همیشه سردمدار دفاع از اندیشه ولایی و اهل بیت (ع) بوده، بنابراین گام نهادن در این مسیر امری ضروری است.

 

وی با بیان اینکه سوگواره دلنوشته‌های عاشورا نیز اقدام بسیار خوب و پسندیدهای در راه معرفی اندیشه‌های اهل بیت (ع) است عنوان کرد: این رویداد ملی فرصت مناسبی در جهت شکوفایی استعدادهای دینی محسوب می‌شود.

 

جوروند با اشاره به اینکه این سوگواره با هدف گسترش فرهنگ عاشورایی و تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری در دو بخش ادبی و عکس برگزار می‌شود افزود: 680 اثر به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده که از این تعداد 360 اثر در بخش عکس و مابقی در بخش ادبی بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه دهمین سوگواره ملی دلنوشته‌های عاشورا (شنبه 27 دی) در مجتمع فرهنگی هنری مولوی شهرستان لالی برگزار می‌شود تصریح کرد: داوری آثار این دوره از سوگواره را در بخش ادبی علی بهرامی، محمد قنبری و اتابک حاجی‌پور و در بخش عکس سهراب محمدی و حسین حاجی‌پور بر عهده دارند.