فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری حضرت زینب(س) خوزستان با هدف اشتغال‌زایی
فعاليت‌هاي کانون فرهنگي هنري حضرت زينب(س) خوزستان با هدف اشتغال‌زايي

فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری حضرت زینب(س) خوزستان با هدف اشتغال‌زایی

عباسي با اشاره به اقدامات کانون حضرت زينب (س) رامهرمز در زمينه کارآفريني و اشتغال گفت: در اين راستا تفاهم‌نامه‌هايي با فني و حرفه‌اي، هلال احمر، بسيج سازندگي و ... در جهت آموزش و به‌کارگيري اعضاي کانون منعقد شده است.
شناسه خبر : 22808 تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۴۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان خوزستان گفت: این کانون به عنوان رابط طرح ایران قوی، 22 کانون را در زیرمجموعه خود دارد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت زینب (س) رامهرمز با بیان اینکه این کانون سال 90 افتتاح شده و بیش از 800 نفر عضو دارد تصریح کرد: از جمله فعالیت‌های ما مشارکت در طرح شهید سلیمانی بود که یک سری اقلام را در قالب بسته‌های معیشتی برای نیازمندان تهیه و توزیع کردیم.

 

وی به خیرات نان توسط کانون حضرت زینب (س) اشاره کرد و ادامه داد: این اقدام به صورت مستمر و ماهانه صورت می‌گیرد و بچه‌های مسجد به خانواده‌هایی که نیاز مالی دارند نان خیرات می‌کنند و تقریبا ماهیانه حدود چهار میلیون تومان در این زمینه هزینه می‌شود.

 

عباسی با اشاره به اینکه هر هفته گروه جهادی متشکل از اعضای کانون در روزهای جمعه و شنبه اقداماتی در جهت عمران و آبادانی و ساخت و تعمیر مسکن نیازمندان انجام می‌دهند افزود: همچنین با اعلام کمبود خون توسط سازمان انتقال خون، مرحله سوم اهدای خون را اجرا کردیم که 93 نفر در این طرح شرکت کردند.

 

وی با اشاره به اقدامات کانون در راستای کارآفرینی و اشتغال عنوان کرد: در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی با برخی نهادها همچون هلال احمر در بحث آموزش امداد و نجات و کمک‌های اولیه به اعضای کانون منعقد شده که 65 نفر در این طرح شرکت و پس از برگزاری آزمون به عنوان آمران سلامت مشغول به فعالیت می‌شوند.

 

مدیر کانون حضرت زینت (س) رامهرمز ابراز کرد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای با فنی و حرفه‌ای جهت آموزش رایگان اعضای کانون در رشته‌هایی همچون جوشکاری، کارهای تاسیساتی و فنی، برق‌کاری و ... بسته شد که این دوره‌ها در حال برگزاری است و پس از دریافت مدرک می‌توانند مشغول به کار شوند.

 

وی اذعان کرد: علاوه بر آن با شیوع ویروس کرونا اقداماتی در جهت تولید ماسک و گان انجام دادیم و در مرحله دوم با بیمارستان رامهرمز تفاهم‌نامه‌ای بسته شده که در جهت کمک به اشتغالزایی، به اعضایی که آشنا به کار خیاطی هستند سفارش روتختی، ملحفه، روبالشتی و البسه بیمارستانی به صورت یکبار مصرف برای بیمارستان داده می‌شود.

 

عباسی با بیان اینکه همچنین با تفام‌نامه‌ای که با بسیج سازندگی منعقد شده بناست کاور و لباس متحدالشکل برای گروه‌های جهادی دوخته شود که در حال انجام است اضافه کرد: از دیگر اقدامات کانون می‌توان به بسته‌بندی و فروش سبزی توسط بانوان اشاره کرد.