مدیران باید تولید فکر و ایده‌پردازی کنند و به تناسب مناطق برنامه‌ریزی داشته باشند
مديران بايد توليد فکر و ايده‌پردازي کنند و به تناسب مناطق برنامه‌ريزي داشته باشند
مدیر ستاد فهما استان خوزستان:

مدیران باید تولید فکر و ایده‌پردازی کنند و به تناسب مناطق برنامه‌ریزی داشته باشند

مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خوزستان با اشاره به به فعاليت‌هاي گسترده برخي از کانون‌ها و موفقيت آنها در ايجاد تحول در منطقه فعاليت خود گفت: کانون‌هاي مساجد در هر عرصه‌اي که ممکن است آسيب اجتماعي به شمار آيد مي‌توانند ورود کنند
شناسه خبر : 28090 تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۱۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهم از خوزستان، به مناسبت دهه کرامت همایش تجلیل از کانون‌های مساجد برتر خوزستان و رابطین شهرستان‌ها دیروز۲۵ خرداد درسالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور توضیحاتی درباره سامانه فهما ارائه کرد و گفت: کانون‌های مساجد با ثبت نام در این سامانه، فعالیت‌های خود را به ثبت می‌رسانند و از این طریق سرانه سالانه خود را دریافت می‌کنند و از حمایت مالی دبیرخانه کانون‌ها برخوردار می‌شوند.

 

مدیر ستاد فهما استان با اشاره به مزایای سامانه فهما گفت: راه‌اندازی سامانه فهما زمینه آشنایی مدیران کانون‌ها با یکدیگر، تبادل نظر و استفاده از ایده‌ها و تجربیات یکدیگر را فراهم کرده و پل ارتباطی خوبی برای بچه‌های مسجد در سراسر کشور شده است.

 

حجت الاسلام همت پور مدیران کانون‌های مساجد را به ثبت فعالیت‌های خود در سامانه فهما و کسب امتیاز بیشتر، تشویق کرد و گفت: قریب ۴۰ درصد بودجه کانون‌های مساجد به دلیل تلاش‌های شما برای ثبت فعالیت‌های خود افزایش پیدا کرده است.

 

وی با اشاره به فعالیت برخی کانون‌های استان در زمینه تأمین بسته‌های معیشتی، بازسازی و تعمیر منازل در مناطق محروم و موفقیت آنها در ایجاد تحول در منطقه گفت: کانون‌هایی مساجد در هر عرصه‌ای که ممکن است آسیب اجتماعی به شمار آید می‌توانند ورود کنند. مدیران باید تولید فکر و ایده‌پردازی کنند و به تناسب مناطق برنامه‌ریزی داشته باشند.

 

حجت الاسلام همت پور گفت :در حال حاضر ۱۱۰۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان فعالیت می‌کنند که ۸۵ هزار و ۹۵۴ نفر در این کانون‌ها عضو هستند. مجوز ۶۰۰ کانون به صورت الکترونیکی صادر شده و ۵۰۰ مجوز دیگر نیز صادر خواهد شد،  مدیران کانون‌ها در مقطع سنی بین ۳۰ تا ۴۰ سال، ۴۸۸ نفر، در مقطع سنی ۲۰ تا ۳۰ سال ۱۸۲ نفر و در مقطع سنی بالای ۴۰ سال ۳۶ نفر هستند.