تقدیر مدیر ستاد فهما خوزستان از موکب حاج قاسم شهرستان شوشتر
تقدير مدير ستاد فهما خوزستان از موکب حاج قاسم شهرستان شوشتر

تقدیر مدیر ستاد فهما خوزستان از موکب حاج قاسم شهرستان شوشتر

حجت الاسلام همت پور ضمن حضور در جمع جوانان و نوجوانان فعال فرهنگي مسجد ميرشکار شهرستان شوشتر از تلاش کانون هاي فرهنگي هنري مساجد که در محرم و صفر با برپايي مواکب متعدد خصوصا در ايام اربعين کوشش فراوان نمودند قدرداني کرد.
شناسه خبر : 30985 تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۱۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خوزستان، حجت الاسلام مرتضی همت پور با جوانان و نوجوانان فعال فرهنگی مسجد میرشکار شهرستان شوشتر دیدار و گفت و گو کرد.

 

مدیر ستاد فهما خوزستان در این دیدار از فعالیت های گسترده جوانان این مسجد در برپایی موکب حاج قاسم در ایام محرم و صفر و تعظیم شعائر الله که سبب جذب جوانان و نوجوانان بسیاری شده ، تقدیر و تشکر کرد.‌ 

 

حجت الاسلام همت پور با اشاره به سابقه تاریخی، علمی ، مذهبی شهرستان شوشتر گفت: این شهرستان از دیرباز مهد پرورش علماء و شخصیت های علمی ماندگار مانند؛ علامه جزایری ، شیخ شوشتری ، آیات آل طیب و آل غفور و... بوده است و یکی از ویژگی های اهالی این خطه دین محوری و اتصال و ارتباط آنان با علماء و فقهاء بوده است، لذا تجربه نشان داده است در هر مسجد و منطقه ای که علماء با بصیرت ، زمان شناس و شجاع حضور داشته اند باعث ایجاد تحول و جریان سازی فرهنگی شده اند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان افزود :کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های خود را با محوریت و مشورت بزرگان فرهنگی بالاخص روحانیون با بصیرت انجام می دهند و هر گاه جریان فرهنگی از روحانیت زمان شناس فاصله بگیرد دیر یا زود دچار انحراف خواهد شد.

 

حجت الاسلام همت پور در پایان با تقدیر از کانون های فرهنگی هنری مساجد که در محرم و صفر با برپایی مواکب متعدد خصوصا در ایام اربعین در ایجاد شور حسینی در شهرها و روستاها به صورت جهادی ، فرهنگی، تعزیه خوانی و برپایی نمایشگاه کتاب و تصاویر اربعین کوشش فراوان نمودند گفت: بنده به نوبه خود تشکر و قدردانی دارم و دست همه ی این عزیزان را می بوسم .