فعالیت 454 کتابخانه باز و مخزن‌دار در سطح کانون‌های مساجد استان خوزستان
فعاليت 454 کتابخانه باز و مخزن‌دار در سطح کانون‌هاي مساجد استان خوزستان

فعالیت 454 کتابخانه باز و مخزن‌دار در سطح کانون‌های مساجد استان خوزستان

حجت‌الاسلام همت‌پور، با اشاره به اهميت کتاب و کتابخواني گفت: از ميان هزار و 50 باب کانون فرهنگي هنري در استان خوزستان، تعداد 454 کتابخانه باز و مخزن دار وجود دارد.
شناسه خبر : 32284 تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان خوزستان: حجت الاسلام مرتضی همت پور اظهار کرد: اهمیت کتاب و کتابخوانی تا جایی که کتاب قرآن کریم کتاب هدایت ،رشد و نجات است و می فرماید (ن و القلم و ما یسطرون) و به قلم قسم یاد می کند لذا کتاب از دیر باز حافظ و احیاگر تفکر و اندیشه های والا و منبع دریافت و جستجوی حقیقت است.

 

مدیر ستاد فهما خوزستان با اشاره به  اینکه کتاب و کتابخوانی یکی از ستون های فرهنگی در رشد فرهنگ جوامع بشری است گفت: متاسفانه آمار کتابخوانی در کشور ما پایین است و با توجه به روی آوردن جوانان و نوجوانان به گوشی های همراه و فضای مجازی باید چاره ای اندیشید تا نسل های امروز و آینده مطالعات خود در فضای مجازی و همچنین انس و علاقه فرد به مطالعه کتاب را در فضای حقیقی افزایش دهند.

 

وی افزود: در همین راستا و با توجه به رهنمودهای بزرگان دینی و بالاخص مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مطالعه و کتابخوانی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از ماموریت های راهبردی خود را ترویج فرهنگ و کتاخوانی دانسته از این رو در بین 1050 کانون مساجد استان خوزستان 454 کتابخانه باز و مخزن دار وجود دارد.

 

حجت الاسلام همت پور اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه های ستاد فهما شنبه های کتاب و معرفی کتاب هایی است که بر غنای دینی و فرهنگ بچه های مسجد بیش از پیش می افزاید.