امر به معروف و نهی از منکر در خانواده، جامعه و ادارات احیا شود
امر به معروف و نهي از منکر در خانواده، جامعه و ادارات احيا شود

امر به معروف و نهی از منکر در خانواده، جامعه و ادارات احیا شود

حجت الاسلام همت پور در جمع ناصحين و ايثارگران امر به معروف و نهي از منکر گفت: امر به معروف يعني توصيه و امر به نيکي هاو خوبي ها و نهي از منکر به معناي جلوگيري از فساد و بدي هايي است که دين مبين اسلام به آنها توصيه شده است.
شناسه خبر : 33304 تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۲۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان خوزستان: حجت الاسلام «مرتضی همت پور» در جمع ناصحين و ايثارگران امر به معروف و نهي از منکر سپاه ناحيه امام علي(ع) اهواز به سخنرانی پرداخت.

مدیر ستاد فهما استان خوزستان اظهار کرد: امروز دو واجب فراموش شده در جامعه یعنی امر به معروف و نهی از منکر نیاز به احیا دارد؛ امر به معروف یعنی توصیه و امر به نیکی هاو خوبی ها و نهی از منکر به معنای جلوگیری از فساد و بدی هایی است که دین مبین اسلام به آنها توصیه شده است.

حجت الاسلام همت پور گفت: امر به معروف و نهی از منکر به اندازه ای مهم است که امام حسین(ع) یکی از علل قیام و نهضت خود را بر پای امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با حکومت فاسد و ظالم یزید می داند، از این جهت یکی از مهمترین انواع امر به معروف و نهی از منکر تذکر و توصیه به مدیران و مسئولان است تا در مسیر اسلام و انقلاب حرکت نمایند.

وی با شرح وظایف ناصح تصریح کرد: ناصح واقعی کسی است که اول نقش خود و سپس در خانواده و آنگاه در سطح جامعه مفید و موثر باشد و بتواند امر به معروف و نهی از منکر نماید.

 

حجت الاسلام همت پور اضافه کرد: ناصح امر به معروف و نهی از منکر با عبارت توسل به اهل بیت (ع) می تواند در سوق دادن مردم به سوی جامعه مهدوی گام موثر بردارد.