امضای تفاهم‌نامه مشترک اداره کل ارشاد و ستاد فهما خوزستان با کمیته امداد استان
امضاي تفاهم‌نامه مشترک اداره کل ارشاد و ستاد فهما خوزستان با کميته امداد استان

امضای تفاهم‌نامه مشترک اداره کل ارشاد و ستاد فهما خوزستان با کمیته امداد استان

تفاهم‌نامه همکاري‌هاي مشترک ميان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي و ستاد فهما خوزستان با کميته امداد امام خميني(ره) اين استان به امضا رسيد.
شناسه خبر : 33718 تاریخ انتشار : ۱ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۱۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، آیین امضای تفاهم نامه میان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد فهما خوزستان با کمیته امداد امام خمینی(ره) این استانروز دوشنبه 29 آذر ماه برگزار شد.

حجت الاسلام همت پوردر این مراسم که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان برگزار شد، با اشاره به همکاري هاي صورت گرفته ستاد فهما در امور خيريه در سطح استان گفت: بهترين راه کمک به مددجويان از راه مردمي سازي مي باشد همانگونه که سياست وزارت ارشاد مردمي سازي فرهنگ و هنر است

 

همچنین در ادامه «محمد جوروند» با اشاره به تعهدات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان افزود: توسعه آموزش‌های قرآنی به مددجویان به ویژه جوانان و نوجوانان، استفاده از ظرفیت مبلغان در برگزاری روضه‌های خانگی (طرح فلاح)، جذب و عضو کردن مددجویان کمیته امداد در برنامه‌های مختلف کانون‌های مساجد، معرفی استعدادهای برتر دانش‌آموزان مددجوی امداد عضو در کانون مساجد و راه اندازی و ایجاد مراکز نیکوکاری فرهنگی تخصصی برخی از تعهدات این اداره کل است.

 

محمد جوروند ادامه داد: همکاری در توانمند سازی ممدجویان کمیته امداد در طرح بزرگ آموزش رایگان هنر و همکاری در برگزاری برنامه‌ها و رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی در مناطق محروم و مشارکت و همکاری در برگزاری کلاس‌های تقویتی، کنکور، تخفیف مجوز در دایر کردن آموزشگاه‌های آزاد، استفاده از تولیدات فرهنگی، هنری، سینمایی، دینی و ... از دیگر نکات در تفاهم نامه این اداره کل است.

 

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان نیز بیان کرد: با توجه به توانمندی و ظرفیت‌ مناسب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و با هدف حمایت و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد خوزستان، این تفاهمنامه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان منعقد شد.جمال شیبه گفت: از سیاست‌های فرهنگی نظام جمهوری اسلامی و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، نشر و ترویج فرهنگ متعالی اسلام بر پایه آموزه‌های قرآنی و سیره معصومین (ع) و بسط و تعمیق و ترویج گفتمان دینی است.

 

وی افزود: از این رو باید در زمینه حفظ و تقویت کرامت انسانی و عزت نفس و احساس مسوولیت اجتماعی در میان آحاد جامعه و مصون‌سازی خانواده‌های آسیب‌پذیر در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و فراهم کردن زمینه رشد ایمانی و بصیرت‌افزایی ولایت‌مدارانه آموزش لازم ارائه شود.

 

 در این دیدار مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان گفت؛ بهترین راه کمک به مددجویان از راه مردمی سازی می باشد همانگونه که سیاست وزارت ارشاد مردمی سازی فرهنگ و هنر است .

 

حجت الاسلام مرتضی همت پور افزود؛در زمینه همدلی و همیاری با قشر آسیب پذیر توسط موسسه حضرت خدیجه سلام الله علیها و برنامه سمت خدا با همکاری ستاد کانون های مساجد تا کنون تعداد سی هزار بسته یک و نیم کیلویی گوشت گرم گوسفندی به ارزش پنج میلیارد تومان در مناطق محروم و کم برخوردار خوزستان تقدیم شده است و ان شاء الله با این تفاهم نامه بتوانیم مساجد خوزستان را داری مراکز نیکوکاری کمیته امداد بنماییم.