برگزاری چهارمین هم اندیشی «یاریگران زندگی» به میزبانی کانون «معرفت» دشت آزادگان
برگزاري چهارمين هم انديشي «ياريگران زندگي» به ميزباني کانون «معرفت» دشت آزادگان

برگزاری چهارمین هم اندیشی «یاریگران زندگی» به میزبانی کانون «معرفت» دشت آزادگان

رافع نژاد از برگزاري چهارمين هم‌انديشي «ياريگران زندگي» به ميزباني کانون فرهنگي هنري معرفت در شهرستان دشت آزادگان خبر داد و افزود: اين هم‌انديشي اقدامي در راستاي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي است.
شناسه خبر : 33824 تاریخ انتشار : ۶ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۰۸

«جباررافع نژاد» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به برنامه های متنوع کانون فرهنگی هنری «معرفت» دشت آزادگان در حوزه های  اجتماعی و به خصوص  پیشگیری از اعتیاد اظهار کرد: مصرف مواد مخدر را بیشتر در نوجوانانی می‌بینیم که از کودکی دچار مشکلاتی همچون بیش‌فعالی، نافرمانی و لجبازی، رفتارهای انفجاری خشم، افسردگی و اضطراب بوده‌اند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری  معرفت شهرستان دشت آزادگان با اشاره به اینکه بخش زیادی از این رفتارها مرتبط با نوع برخورد خانواده‌ها و ناآگاهی آن‌ها از شیوه‌های برقراری ارتباط موثر با کودکان است گفت: با این وجود تا حد زیادی می‌توان از پیشروی رفتارهای آسیب‌زا در جوانان جلوگیری کرد و پیشگیری‌های اولیه یا ثانویه را با طرح و برنامه‌ای بسیار منسجم انجام داد.

 

وی  ادامه داد: از مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه اجرای برنامه «یاریگران زندگی» است که کانون فرهنگی وهنری معرفت دشت آزادگان جهت ارتقاء مشارکت اجتماعی هم اندیشی هایی با شیوخ، خیرین، نخبگان وافراد با نفوذ محلی، فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و چهارمین هم اندیشی آن در ایام سالگرد سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و با موضوع نحوه آسیب شناسی در محلات توسط یاریگران زندگی برنامه ریزی و برگزار می شود.

رافع نژاد افزود: مرحله اول این طرح شامل ظرفیت‌سازی، هویت بخشی و شبکه‌سازی است که در حال حاضر این مرحله به طور هم اندیشی وبا حضور افراد با نفوذ محله  اجرا  می شود.

وی تصریح کرد:  مرحله دوم آموزش مهارت‌های ارتقایی است، در واقع در این مرحله با آموزش و ارتقای دانش به دنبال پیشگیری تغییر نگرش هستیم.

 مدیر کانون فرهنگی وهنری معرفتاضافه کرد: سومین مرحله مشارکت اجتماعی است که صفر تا صد کار را مردم انجام می دهند و چشم‌انداز ما  این است که هر محله ای یا روستایی در پیشگیری از اعتیاد مشارکت داشته باشد که البته برای اجرای آن نیازمند حمایت های ویژه هستیم.