اجرای رایگان طرح آموزش هنر در 9 شهرستان استان خوزستان اجرایی شد
اجراي رايگان طرح آموزش هنر در 9 شهرستان استان خوزستان اجرايي شد
مدیر ستاد فهما استان خوزستان:

اجرای رایگان طرح آموزش هنر در 9 شهرستان استان خوزستان اجرایی شد

حجت الاسلام همت پور با اشاره به اجرايي شدن طرح آموزش رايگان هنر در مناطق محروم، کمتر برخوردار و مرزي استان خوزستان گفت: توانمندسازي علاقمندان به هنرهاي گوناگون براي جوانان از مهمترين اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و ستاد فهما محسوب مي‌شود.
شناسه خبر : 34723 تاریخ انتشار : ۹ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۳۵

حجت الاسلام «مرتضی همت پور» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به اجرایی شدن طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم، کمتر برخوردار ومرزی استان خوزستان اظهار کرد: در راستای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب در طلیعه چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی قابل تحسین است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان با اشاره به اینکه یکی از نکات مثبت دوره برگزاری در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته  کشور است گفت: توانمند سازی علاقمندان به هنرهای گوناگون برای جوانان و سپس انتقال آن از دغدغه های مقام عالی وزارت و ستاد کانون های مساجد است.

 

وی در دامه تصریح کرد: این طرح توسط ستاد کانون های مساجد استان خوزستان در 9 شهر آبادان،آغاجری،اندیمشک، بندر ماهشهر،دشت آزادگان،شوش ،شوشتر،گتوند و هندیجان از 9 بهمن ماه اجرایی می شود.

 

حجت الاسلام همت پور افزود: رشته هایی که برای هنرجویان در این 9 شهرستان تدریس و برگزار می شود گرافیک تبلیغاتی ، بازیگری تئاتر ،خط تحریری ،هنرهای دستی در خانه ،کاربر رایانه، معرق کاری،مربی گری نقاشی کودک، گویندگی و فن بیان ویژه آقایان و بانوان هستند.

 

وی با اشاره به صدور گواهینامه معتبر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت کنندگان و هنرجویان گفت: در پایان دوره و انجام 43 ساعت دوره آموزشی هنرجویان آزمون و در صورت قبولی گواهی نامه دوره اعطا می شود.

 

لازم به ذکر است استان خوزستان با بیش از 8 هزار نفر بالاترین متقاضی ثبت نام در طرح ملی آموزش رایگان هنر را در کشور داشته است.