تقویت کانون‌های مساجد در گرو توجه ویژه‌ به مقوله اقتصاد فرهنگ و هنر است
تقويت کانون‌هاي مساجد در گرو توجه ويژه‌ به مقوله اقتصاد فرهنگ و هنر است
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول؛

تقویت کانون‌های مساجد در گرو توجه ویژه‌ به مقوله اقتصاد فرهنگ و هنر است

چرخابي با اشاره به فعاليت‌ها و برنامه‌هاي کانون‌هاي مساجد شهرستان دزفول گفت: کانون ها بايد به مقوله اقتصاد فرهنگ و هنر توجه ويژه‌ داشته باشند تا از اين رهگذر در راستاي درآمدزايي و خودکفايي گام بردارند.
شناسه خبر : 35429 تاریخ انتشار : ۳ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۳۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان خوزستان: «علیرضا چرخابی»، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول در دیدار با برخی از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان، ضمن قدردانی از عملکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد دزفول در توسعه کمی و کیفی برنامه ها اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد از جایگاه ویژه و ممتازی برخوردارند. 

 

 رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول گفت: بنده  پرورش یافته مسجد هستم و آشنایی کاملی با فعالیت های کانون های فرهنگی هنری در مساجد دارم. 

 

وی با اشاره به آمار کانون های مساجد در سطح شهرستان دزفول گفت: در حال حاضر ۱۳۵ کانون فرهنگی هنری و ۷۰ کتابخانه کانون در سطح شهرستان فعالیت دارند. 

 

چرخابی ضمن اشاره به اینکه ۵۵ درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان روستایی هستند ابراز امیدواری کرد : با حمایت های این اداره شاهد برنامه‌های بیشتر و فاخر کانون های فرهنگی هنری در مناطق روستایی باشیم.

 

وی در ادامه به موضوع اقتصاد هنر پرداخت و افزود :کانون های فرهنگی هنری مساجد باید به مقوله اقتصاد فرهنگ و هنر توجه خاص و ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانند از این طریق درآمدزایی و خودکفایی برای کانون های مساجد داشته باشند.

 

در ادامه جلسه تعدادی از مدیران کانون ها ی مساجد به ارائه‌ی گزارش در خصوص فعالیت های کانونی پرداختند و خواستار حمایت های ویژه و بیشتر از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شدند.

 

در پایان مصوب شد برای اقتصاد فرهنگ و هنر ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد شرکت تعاونی کانون های فرهنگی هنری مساجد با تشکیل اتاق فکری از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد و کارشناسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شود تا این موضوع مهم بررسی شود.