کانونی در دل روستای سیدعباس شهرستان دشت آزادگان که با کمترین امکانات منشاء اثر شد
کانوني در دل روستاي سيدعباس شهرستان دشت آزادگان که با کمترين امکانات منشاء اثر شد
با کانون‌های فعال استانی در فهما 1400؛

کانونی در دل روستای سیدعباس شهرستان دشت آزادگان که با کمترین امکانات منشاء اثر شد

طرفي با اشاره به فعاليت‌هاي فرهنگي، هنري، جهادي و تربيتي کانون امام حسن مجتبي (ع) روستاي سيد عباس شهرستان دشت آزادگان گفت: ما با محور بيانيه گام دوم انقلاب و توجه به مساله کادرسازي که از منويات مقام معظم رهبري است، توانستيم با ارايه فعاليت‌هاي گروهي در سطح روستا در عرصه فرهنگ منشا اثر باشيم.
شناسه خبر : 35689 تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۵۶

 «رسول طرفی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان خوزستان، با اشاره به سابقه سال ها فعالیت کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) روستای سیدعباس شهرستان دشت آزادگان اظهار کرد: این کانون با وجود آنکه در روستا واقع شده اما با فعالیت های متنوع خود هرساله موفق به کسب رتبه در رویداد ملی فهما شده و جزو کانون های فعال در سطح کشور معرفی شده است.

مدیر کانون امام حسن مجتبی (ع) روستای سیدعباس شهرستان دشت آزادگان گفت: این کانون تا قبل از راه‌اندازی زیست بوم بچه های مسجد فعالیت‌های خود را به صورت سنتی انجام می داد اما پس از شکل گیری این سامانه و با توجه به در دسترس بودن فضای مجازی برای عموم مردم، بسیاری از فعالیت ها در سطح گسترده تری معرفی شد. از سوی دیگر ایجاد سامانه بچه های مسجد منجر به این شد تا با تبلور و بارگذاری فعالیت ها، طی دوسال یعنی اولین و سومین دوره رویداد ملی فهما کانون موفق به کسب رتبه شود.

طرفی ادامه داد: از جمله مهمترین برنامه های کانون امام حسن مجتبی (ع) روستای سید عباس دشت آزادگان این است که بتوانیم زیر سایه فعالیت های مسجدی استعدادهای ناب را در رشته های مختلف پرورش دهیم که از جمله آنها می توان به رشته سرود اشاره داشت که همین عرصه توانست امتیاز کافی را برای راهیابی به مرحله نهایی فهما 1400 فراهم کند.

مدیر کانون  امام حسن مجتبی (ع)  افزود: از دیگر فعالیت های این کانون می توان به برگزاری محافل و کلاس‌های مختلف قرآنی اشاره کرد که  به دلیل تداوم در برگزاری و از سوی دیگر نوآوری در این دورها منجر به کسب موفقیت در رویداد فهما شد.

طرفی اضافه کرد: رویکرد کانون همواره تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در بطن همه فعالیهای کانون فرهنگی هنری است و با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله) بر ضرورت کادر سازی همه فعالیت‌های خود را بصورت گروهی و مردمی انجام داده است.

وی با بیان اینکه این کانون در ایام شیوع ویروس کرونا با همکاری پایگاه مقاومت بسیج توانست خدمات متنوعی را برای مردم ارائه دهد، افزود: از جمله برنامه های جهادی این کانون گند زدایی معابر، توزیع ماسک، برگزاری ایستگاه سلامت و ... بوده است.

طرفی با شرح اقدامات این کانون در بخش رسانه ای از طریق روابط عمومی کانون فرهنگی هنری گفت: کانون امام حسن مجتبی (ع) با کمک از بخش رسانه  توانست نوجوانان و جوانان زیادی را به مسجد جذب کند و اعضای خود را به بیش از 1300 نفر برساند.