افتتاح کانون فرهنگی هنری قدس در اهواز در شب ولادت علمدار کربلا
افتتاح کانون فرهنگي هنري قدس در اهواز در شب ولادت علمدار کربلا
در آستانه سالروز تاسیس کانون‌های مساجد کشور صورت پذیرفت؛

افتتاح کانون فرهنگی هنری قدس در اهواز در شب ولادت علمدار کربلا

در آستانه بزرگداشت سالروز تاسيس کانون‌هاي مساجد کشور، شهرستان اهواز ميزبان افتتاح کانون فرهنگي هنري قدس همزمان با جشن‌هاي اعياد شعبانيه بود.
شناسه خبر : 35835 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۰۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان خوزستان: همزمان با اعیاد شعبانیه و در آستانه 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، کانون فرهنگی هنری «قدس» با حضور مدیر و تنی چند از کارشناسان ستاد فهما استان افتتاح شد.

این کانون با حضور اهالی منطقه و اهل مسجد در منطقه محروم کوی طاهر اهواز در شب ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) افتتاح شد.

حجت الاسلام «مرتضی همت پور» در این مراسم طی سخنانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ذکر روایاتی از امام سجاد(ع) در خصوص حضرت عباس(ع) گفت: آن امام همام در مورد علمدار کربلا فرمود: « ابوالفضل العباس نزد خداوند تبارک و تعالی در قیامت  دارد که جمیع شهدا به آن مقام خبطه می خورند»؛ که این موضوع مقام والای قمر منیر بنی هاشم را نزد شیعیان و مسلمانان مشخص می کند.

 

مدیر ستاد فهما خوزستان در جمع اعضای کانون فرهنگی هنری قدس اهواز ادامه داد: حضور روحانیت آگاه، اهل فضل،اهل علم و ولایتمدار و جهادی می تواند سبب رشد و تعالی نوجوانان و جوانان منطقه شود؛ در این راستا توصیه آن است که در محلات از وجود چنین روحانیونی بهره مند شویم. در این عرصه خدا را شاکریم که مدیران اکثر کانون های مساجد در استان خوزستان متشکل از طلابی با چنین ویژگی هایی هستند.

 

حجت الاسلام همت پور تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد وظیفه دارند در پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب قدم بردارند و در این عرصه نیز توفیقاتی کسب شده است.