کانون های فرهنگی هنری یک رکن اساسی از مساجد هستند
کانون هاي فرهنگي هنري يک رکن اساسي از مساجد هستند
امام جمعه شهرستان دزفول:

کانون های فرهنگی هنری یک رکن اساسی از مساجد هستند

حجت الاسلام قاضي دزفولي گفت: کانون‌هاي مساجد با توجه به نوع فعاليت مي‌توانند نقش بسزايي در جهاد تببين مورد نظر رهبري ايفا کنند
شناسه خبر : 35917 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۳۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خوزستان: حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی ، به مناسبت ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: مساجد شهرستان دزفول از دیرباز به دلیل حضور علمای نامی نقش اساسی در موضوعات اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی داشته‌اند. 

 

امام جمعه شهرستان دزفول افزود : باید از ظرفیت مساجد برای بهره مندی بیشتر مردم و به ویژه جوانان در موضوعات مختلف استفاده کرد.

 

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش ویژه ای به منظور ارتقای سطح فرهنگی جامعه دارند تصریح کرد: اگر به کانون های مساجد توجه شود بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع خواهد شد.  

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) که فرمودند مساجد سنگر اسلام  هستند افزود: همه اقشار از جمله جوانان، سالخوردگان، افراد تحصیل‌کرده و حتی کم سواد و بی سواد در مساجد حضور دارند که باید برای همه آنها برنامه ریزی کرد.  

 

وی بر اهمیت توسعه بخشیدن به مطالب و محتوا در مساجد توسط کانون‌های فرهنگی تأکید کرد و ادامه داد: در کنار کمیت، کیفیت نیز مهم است و باید با استفاده از خلاقیت نیروهای جوان و تجربیات سالخوردگان در مسجد به دنبال توسعه فکری، علمی و آموزشی کانون جلسات نیز بود.

 

 امام جمعه دزفول کانون های فرهنگی را رکنی اساسی از مساجد دانست و تاکید کرد: مساجد دزفول با محوریت علما چه در زمان طاغوت و چه در دوران دفاع مقدس محور تربیت و پرورش جوانان بودند و جوانان بیشتر وقت خود را در مساجد سپری می کردند و همین موضوع باعث می شد برای معرفی یک فرد بگویند اهل فلان مسجد است و امروز کانون های مساجد با فعالیت مستمر و برنامه‌ریزی دقیق می توانند بار دیگر باعث شکوفایی جوانان در مساجد شوند. 

 

وی ابراز کرد: همانگونه که امام راحل فرمودند مسجد سنگر اسلام است و در دوران دفاع مقدس نیز این موضوع ثابت شد و بسیاری از شهدا پرورش یافته مساجد بودند؛ امروز نیز همچنان مساجد باید تبدیل به سنگر در برابر جنگ های مدرن باشند.  

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی به جهاد تبیین مورد نظر رهبری اشاره کرد و یاد آور شد: کانون های مساجد باید نقش اساسی در موضوع جهاد تبیین داشته باشند چرا که دشمن با روش ها و جنگ های مختلف ورود پیدا کرده که یک مورد مهم آن ایجاد شبهات و از موضوعات مهم در این زمینه، تصویرسازی غلط و وارونه جلوه دادن حقایق و دستاوردهای انقلاب است که باید کانون های مساجد به عنوان سنگر اصلی این جهاد، برنامه‌ریزی دقیق و فعالی در زمینه جهاد تبیین داشته باشند.

کلمات کلیدی: بزرگداشت 18 اسفند