کمک به محرومان به موازات برنامه‌های مذهبی محور اصلی فعالیت‌های کانون شهدای کربلا دزفول
کمک به محرومان به موازات برنامه‌هاي مذهبي محور اصلي فعاليت‌هاي کانون شهداي کربلا دزفول
با کانون‌های فعال استانی در فهما 1400؛

کمک به محرومان به موازات برنامه‌های مذهبی محور اصلی فعالیت‌های کانون شهدای کربلا دزفول

حجت الاسلام محجوب گفت: در اوايل انقلاب مساجد نقش کليدي در هر محله را دارا بودند که با گذشت زمان اين موضوع کمرنگ شد اما خوشبختانه با فعال شدن کانون هاي مساجد مجدد شاهد محله محور شدن مساجد هستيم
شناسه خبر : 35922 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۰۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خوزستان حجت الاسلام مصطفی محجوب اظهار کرد: کانون شهدای کربلا شهرستان دزفول در کنار برگزاری مراسمات مذهبی، یکی از اقدامات اساسی که در اولویت قرار داده شناسایی و کمک به افراد محروم است. 

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهدای کربلا شهرستان دزفول با اشاره به اینکه ۴۰۰ خانواده نیازمند زیر پوشش کانون شهدای کربلا این مسجد هستند اضافه کرد: ۴۰۰ خانواده محروم و نیازمند شهر دزفول و حاشیه‌نشین آن، طی چند سال فعالیت شناسایی و تحت پوشش قرار گرفتند تا مشکل معیشتی نداشته باشند. 

 

وی یکی دیگر از اقدامات جهادی مسجد شهدای کربلا را ساخت منزل مسکونی برای نیازمندان عنوان کرد و افزود: تا کنون هفت منزل با کمک خیرین توسط اعضای مسجد و کانون فرهنگی هنری شهدای کربلای مسجد برای نیازمندان ساخته و به آنها تحویل داده شده و همچنین در حال حاضر نیز ساخت یک منزل مسکونی دیگر در مناطق روستایی دزفول توسط اعضای کانون و مسجد در دست اقدام است. 

 

حجت الاسلام محجوب یکی دیگر از اقدامات انجام شده توسط کانون شهدای کربلا را خدمت‌رسانی این مسجد، جهت کمک به مناطق صعب العبور دزفول عنوان کرد و ادامه داد: در منطقه شهیون شهرستان دزفول که ۶۰ درصد جغرافیای منطقه را شامل می‌شود، به دلیل مشکل صعب‌العبور بودن آب، برق و گاز دچار کمبود است و در ماه‌های اخیر چهار مخزن یک هزار لیتری آب به مبلغ ۸۰ میلیون ریال و بین خانواده‌های نیازمند روستا توزیع کردیم. 

 

وی نقش کانون‌های مساجد را در فعال بودن یک مسجد مهم دانست و تصریح کرد: در اوایل انقلاب مساجد نقش کلیدی در هر محله را دارا بودند که با گذشت زمان این موضوع کمرنگ شد اما خوشبختانه با فعال شدن کانون های مساجد مجدد شاهد محله محور شدن مساجد هستیم. 

 

مدیر کانون مساجد شهدای کربلا دزفول ضمن تبریک ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های مساجد ابراز کرد: اگر کانون های فرهنگی هنری و مساجد فعالیت زیادی داشته باشند ضمن پویایی هر محله برخی مشکلات مثل امنیت قابل حل است. وی ابراز کرد: برگزاری کلاس های آموزشی توسط کانون های مساجد در ایام اوقات فراغت در گذشته پررنگ بود و ضروری است مجدد کانون های مساجد هر محل با فعال کردن این موضوع از طرفی جهت آموزش و از طرفی دیگر جهت شناسایی استعدادها در این موضوع ورود کنند. 

 

حجت الاسلام محجوب با اشاره توسعه فضای مجازی در جامعه یاد آور شد: باید از این فرصت برای جذب جوانان به مساجد کمک کرد چرا که حضور جوانان در مساجد از طرفی باعث پویایی جامعه شده و از طرفی کمک بزرگ به مبحث پرورش مورد نظر در سیستم آموزش و پرورش است و در واقع تکامل هم هستند.