آیین افتتاح کتابخانه کانون روستایی عاشورا در شهرستان باوی برگزار شد
آيين افتتاح کتابخانه کانون روستايي عاشورا در شهرستان باوي برگزار شد
به مناسبت بزرگداشت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های مساجد

آیین افتتاح کتابخانه کانون روستایی عاشورا در شهرستان باوی برگزار شد

حجت‌الاسلام همت‌پورگفت: ۳۳۱ باب کتابخانه در کانون‌هاي مساجد استان خوزستان فعاليت دارند که شامل ۱۹۹ باب کتابخانه مخزن‌دار و ۱۳۲ کتابخانه باز است که در سامانه بچه‌هاي مسجد ثبت شده و تمام اين کتابخانه‌ها، شرايط کتابخانه عمومي را دارا هستند
شناسه خبر : 35927 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خوزستان حجت الاسلام مرتضی همت پور در آیین افتتاحیه کتابخانه کانون عاشورا شهرستان باوی اظهار کرد: رشد و توسعه تمدن‌ها، ریشه در رشد فکری و فرهنگی جامعه دارد و بدون رشد فرهنگ کتابخوانی در جوامع، نمی‌توان به رشد هیچ تمدنی امیدوار بود.

 

  

مدیر ستاد فهما خوزستان با بیان اینکه کانون‌های مساجد، ظرفیت‌‌های بالقوه‌ای در راستای تقویت و ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند اضافه کرد: توجه و تجهیز کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به‌ویژه در روستاها موجب افزایش فضای مطالعه و بالا بردن دانش افراد می‌شود. 

 

حجت‌الاسلام همت‌پور با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های ستاد هماهنگی مساجد ارائه خدمات فرهنگی در نواحی حاشیه شهرها و روستاهای استان خوزستان بوده است بیان کرد: در این راستا و به منظور گرامیداشت 18 اسفند سالروز تا سیس کانون های فرهنگی هنری مساجد ۲ باب کانون فرهنگی در شهرستان اهواز و یک باب کتابخانه مساجد در روستای صفاک شهرستان باوی افتتاح شد.

 

وی با بیان اینکه در کتابخانه کانون عاشورا بیش از ۳۰۰ جلد کتاب ارزشمند فرهنگی از سوی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اهدا شده است ابراز کرد: تجهیزات کتابخانه‌ای این کتابخانه‌ مسجد شامل میز، صندلی، قفسه کتاب و ... نیز از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خوزستان  اهدا شده است.

 

مدیر ستاد فهما خوزستان با اشاره به فعالیت ۳۳۱ باب کتابخانه در کانون‌های مساجد استان خوزستان ادامه داد: این کتابخانه شامل ۱۹۹ باب کتابخانه مخزن‌دار و ۱۳۲ کتابخانه باز است که در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شده و تمام این کتابخانه‌ها، شرایط کتابخانه عمومی را دارا هستند
کلمات کلیدی: آستانه 18 اسفند