نگاهی به برنامه‌های کانون موسی بن جعفر(ع) شهر ملا ثانی به مناسبت ماه مبارک رمضان
نگاهي به برنامه‌هاي کانون موسي بن جعفر(ع) شهر ملا ثاني به مناسبت ماه مبارک رمضان

نگاهی به برنامه‌های کانون موسی بن جعفر(ع) شهر ملا ثانی به مناسبت ماه مبارک رمضان

حجت‌الاسلام مشايخي با اشاره به برنامه‌هاي کانون فرهنگي هنري موسي بن جعفر(ع) شهر ملاثاني در ماه رمضان گفت: جلسات تلاوت و تفسير قرآن با حضور اعضاي کانون برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 36771 تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۵۴

حجت الاسلام «میلاد مشایخی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) اظهار کرد: برای هر چیزی بهاری است و بهار قرآن ماه مبارک رمضان است که هرساله در ماه مبارک رمضان یکی از کارهای پسندیده جزءخوانی قرآن کریم در مساجد و بقاع متبرکه با حضور قاریان و مردم بوده که همه‌روزه در ساعت‌های مختلف در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری کانون موسی بن جعفر(ع) افزود: آیین جزء خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان با حضور قاریان و مرتلین در مسجد موسی بن حعفر علیه السلام در حال برگزاری است.

 

وی با دعوت از مردم برای حضور و استفاده از آیین جزءخوانی قرآن  تصریح کرد: در این آیین علاوه بر قرائت قرآن به بیان احکام دینی، تفسیر و ترویج سبک زندگی قرآنی و اسلامی با حضور امام جمعه شهر ملاثانی هم پرداخته می‌شود.

 

حجت الاسلام و المسلیمن مشایخی اظهار داشت:  ماه مبارک رمضان، ماه انس با قرآن و ماه شناخت و بهره‌برداری فکرى و عملى از قرآن است و این ماه مبارک، ماهى که در شب قدر آن، قلب پیامبر اکرم(ص) همه قرآن را از امین وحى، فراگرفت و قرآن از لوح محفوظ بر قلب وسیع و نورانى پیامبر اسلام (ص)منعکس شد. 

 

وی با اشاره به حدیث «من آنس بتلاوه القرآن لم توحشه مفارقه الاخوان» افزود:  امیر مؤمنان حضرت علی (ع) در این حدیث بیان می‌فرمایند :کسى که با تلاوت قرآن انس و الفت گرفت از جدایى دیگران به وحشت نمی‌افتد، از این‌رو  باید گفت که بخش اعظم برکات ماه رمضان در رابطه با قرآن است و در این ماه باید بذر دستورات نورانى قرآن را در مزرعه دل‌ها بکاریم تا رشد و نمو کند و سرانجام میوه قرآن را در این ماه براى غذاى روح برگیریم و قوت قلبمان را در پرتو برکات قرآنى این ماه بیمه کنیم و چنین بهره‌برداری جز از راه انس حقیقى با قرآن به دست نخواهد آمد.

 

وی در ادامه اضافه کرد:  در تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال، جهاد تبیین و فرزند آوری، بیان احکام و تفسیر قرآن، احیای امربه‌معروف و نهی از منکر، آسیب‌های اجتماعی، حجاب و عفاف، اقتصاد مقاومتی، گفتمان دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی از موضوعاتی است که کانون در حال برنامه ریزی برای آن هاست.

کلمات کلیدی: ماه مبارک رمضان