میزبانی موکب «حسینیه عاشورا» از زائران سیدالشهدا (ع) در مسیر اندیمشک به مهران
ميزباني موکب «حسينيه عاشورا» از زائران سيدالشهدا (ع) در مسير انديمشک به مهران
به همت کانون شهید آوینی اندیمشک؛

میزبانی موکب «حسینیه عاشورا» از زائران سیدالشهدا (ع) در مسیر اندیمشک به مهران

قيطاسي گفت: موکب «حسينيه عاشورا» به همت کانون فرهنگي هنري شهيد آويني همزمان با ايام اربعين حسيني در مسير انديمشک به مهران پذيراي زوار ايراني و خارجي است.
شناسه خبر : 40582 تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۱۶

«کریم قیطاسی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان خوزستان، با اشاره به فعالیت‌های موکب «حسینیه عاشورا» که به همت کانون فرهنگی هنری شهید آوینی از شهرستان اندیمشک و هیئت فرهنگی مذهبی عاشورا راه‌اندازی شده است، گفت: این موکب قریب به پنج سال است که در مقبره شهدای گمنام و در مسیر اصلی و بین استانی اندیمشک به مهران، چذابه و شلمچه مشغول به فعالیت و خدمات رسانی به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) در این مسیر پر تردد است.

مسئول موکب کانون حسینیه عاشورا با اشاره به حضور پر شمار امسال مردم در این مسیر گفت: این موکب به صورت 24 ساعته برای اسکان آماده است و پذیرایی و توزیع سه وعده غذای گرم بین زائرین انجام می شود.

قیطاسی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی هنری مختلفی نیز به همت اعضای کانون شهید آوینی اندیمشک در محل موکب برنامه‌ریزی شده است، افزود: برپایی نمایشگاه های عکس، پخش زنده از حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع)، برگزاری مسابقات فرهنگی مجازی و پاسخگویی به شبهات فرهنگی و احکام توسط روحانیون مسجد در موکب حسینیه عاشورا بخش دیگری از فعالیت ها را تشکیل می دهد.

وی تصریح کرد: این موکب همه ساله به مدت 20 شبانه روز دایر بوده و به مهمانان و زوار سراسر کشور و حتی مهمانان خارجی از کشورهای هند ،پاکستان و افغانستان خدمات اسکان، وعده غذایی و پذیرایی های دیگر ارائه می دهد.

قیطاسی با اشاره به حضور فعال اعضای کانون فرهنگی هنری آوینی در بخش های مختلف موکب حسینیه عاشورا گفت: پخت و پز، نظافت، پذیرایی توسط نوجوانان و جوانان کانونی با لباس متحدالشکل و منقش به اسم کانون فرهنگی هنری شهید آوینی صورت می پذیرد.

مسئول موکب کانون شهید آوینی با بیان اینکه با توجه به هوای گرم و دمای بالا در شهرستان و استان و مسیر پیاده روی عاشقان امام حسین (ع) افزود: با توجه به شرایط نوشیدنی های خنک و مختلفی در این موکب تهیه و در طول شبانه روز توزیع می شود.

قیطاسی در پایان با بیان اینکه این موکب قطره ای در اقیانوس محبان اهل بیت(ع) و اباعبدالحسین(ع) است، افزود: بچه‌های مسجد  تمام تلاش خود را برای خدمات قابل قبول به زائرین به کار گرفته اند و در این راستا بخشی از موکب به بخش اطلاع رسانی و راهنمایی زائرین اختصاص داده شده است.