تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به رشد و تقویت کانون‌های فرهنگی هنری و کتابخانه‌های مساجد
تاکيد وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نسبت به رشد و تقويت کانون‌هاي فرهنگي هنري و کتابخانه‌هاي مساجد

تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به رشد و تقویت کانون‌های فرهنگی هنری و کتابخانه‌های مساجد

اسماعيلي در جريان سفر به استان خوزستان، ضمن حضور در جلسه شوراي اداري شهرستان هفتکل گفت: لازم است کانون‌هاي مساجد و کتابخانه‌هاي مساجد در برخي شهرستان‌هاي استان فعال‌تر و تقويت شوند.
شناسه خبر : 40656 تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان خوزستان: «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر استانی خود به خوزستان، جمعه 18 شهریور ماه با حضور در شهرستان هفتکل در جلسه شورای اداری این شهرستان حضور پیدا کرد.

وی طی سخنانی در این جلسه اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی در دهه‌های اخیر خدمات گسترده‌ای در کشور صورت گرفته ولی بخش‌ها و حوزه‌هایی هنوز با عقب‌ماندگی‌هایی مواجه هستند.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان کتابخانه‌ها را از مهم‌ترین شبکه‌های فرهنگی کشور دانست که باید فعال و حمایت شوند و عنوان کرد: در مناطق روستایی باید کتابخانه ثابت و سیار احداث شود چرا که هر کجا کتابخانه داشته باشیم و کار فرهنگی انجام دهیم به سرعت نتیجه آن را می‌بینیم. 

اسماعیلی بر پیگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جهت راه‌اندازی قرارگاه محرومیت‌زدایی تاکید کرد و گفت: نیاز است دوره‌های آموزشی در حوزه‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و خبرنگاری در مساجد و کتابخانه‌ها برگزار شود و ما هم به شرکت‌کنندگان گواهی می‌دهیم.

وی با بیان اینکه این اقدامات به رشد و توسعه فرهنگی و هنری شهرستان کمک می‌کند افزود: لازم است کانون‌های مساجد و کتابخانه‌های مساجد در برخی شهرستان‌های استان فعال‌تر و تقویت شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: کانون‌های مساجد باید دوره‌های آموزشی برگزار کنند و ما هم بودجه‌ای متمرکز در اختیارشان قرار می‌دهیم تا بتوانند فعالیت‌های بهتری انجام دهند.

اسماعیلی همچنین در خصوص تکمیل فرهنگسرای پردیس هفتکل که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته خاطر نشان کرد: تکمیل این فرهنگسرا باید در اسرع وقت انجام شود و تا حداکثر تا سه ماه آینده به بهره‌برداری برسد و از محل اعتبارات وزارتخانه‌ای تجهیز شود تا انجمن‌های هنری بتوانند در آن فعالیت داشته باشند.