زبان هنر عامل جذب نسل جوان به دین و ارزش‌های انقلاب است
زبان هنر عامل جذب نسل جوان به دين و ارزش‌هاي انقلاب است
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان خوزستان:

زبان هنر عامل جذب نسل جوان به دین و ارزش‌های انقلاب است

حجت الاسلام همت‌پور، در آيين تجليل از کانون‌هاي مساجد شهرستان شادگان گفت: ما با زبان هنر مي‌توانيم نسل حاضر و نسل‌هاي آينده را به سمت اسلام، قرآن و انقلاب سوق دهيم
شناسه خبر : 41418 تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۰۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان خوزستان: حجت‌الاسلام «مرتضی همت‌پور» در مراسم تجلیل از کانون‌های برتر و شاخص شهرستان شادگان در رویداد فهما به مناسبت ۱۹ مهر سالروز بیانات مقام معظم رهبری در مورد کانون‌های مساجد در جمع طلاب و روحانیون خراسان شمالی اظهار کرد: در سطح استان یک هزار و ۱۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد خوزستان فعال است که شاهد اقدامات خوبی فرهنگی از سوی این مراکز در سطح استان و مساجد هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان خوزستان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد کانون‌های مساجد مبنی بر اینکه «من سفارش می‌کنم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج» افزود: کانون‌های مساجد خود را جدای از بسیج نمی‌دانند و در کنار امام جماعت و فرمانده پایگاه بسیج فعالیت‌های مشترک خوبی را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای نسبت به مسجد و قرآن وجود دارد و تصمیمات جدی در این زمینه گرفته شده و امیدواریم تحولات خوبی در حوزه مسجد و کانون شاهد باشیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان ابراز کرد: سعی ما بر این است که در زمینه تعمیر و تجهیز کانون‌های مساجد اقداماتی انجام دهیم و به دنبال تامین کمک‌های مالی در این خصوص هستیم.

وی به سامانه «بچه‌های مسجد» اشاره کرد و ادامه داد: این سامانه و زیست‌بوم مجازی، در کشور حرف برای گفتن دارد و فضای خوبی برای تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات در خصوص فعالیت‌های ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری کشور است.

همت‌پور بر توجه به رویدادهای هنری در مساجد تاکید کرد و یاد آور شد: ما با زبان هنر می‌توانیم نسل حاضر و نسل‌های آینده را به سمت اسلام، قرآن و انقلاب سوق دهیم.

حجت الاسلام عبدالرحمن منصوری نیز در ادامه با تاکید بر استفاده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از تمامی ظرفیت‌ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و جنگ نرم دشمنان تصریح کرد: کانون‌های مساجد امروز باید در مقابله با آسیب‌های اجتماعی و جنگ نرم دشمنان با سلاح علم، اخلاص و عمل به خوبی به وظایف خود که همان حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است اقدام کنند.

امام جمعه شادگان خاطر نشان کرد: در این راستا ائمه جماعت مساجد نیز می‌توانند در تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص کانون های مساجد بسیار اثر گذار باشند.