کانون شهید قاسم سلیمانی اندیمشک افتتاح شد
کانون شهيد قاسم سليماني انديمشک افتتاح شد
بمناسبت سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های مساجد:

کانون شهید قاسم سلیمانی اندیمشک افتتاح شد

به مناسبت 19 مهر سالروز بيانات مقام معظم رهبري در خصوص کانون‌هاي مساجد با حضور مدير ستاد فهما خوزستان و امام جمعه شهرستان کانون فرهنگي هنري جديدالتاسيس «شهيد قاسم سليماني» مسجد الهادي انديمشک افتتاح شد
شناسه خبر : 41492 تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۰۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان خوزستان کانون فرهنگی هنری جدیدالتاسیس «شهید قاسم سلیمانی» مسجد الهادی اندیمشک به مناسبت 19 مهر با سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون‌های مساجد با حضور مدیر ستاد فهما خوزستان و امام جمعه اندیمشک فعالیت خود را آغاز کرد.

 

حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های کانون‌های مساجد استان اظهار کرد: یکی از اقدامات ما که با کمک مؤسسه خیریه حضرت خدیجه (س) و برنامه سمت خدا در حال انجام است توزیع گوشت قربانی میان نیازمندان است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان با بیان اینکه از ابتدای این طرح تاکنون بیش از چهار میلیارد تومان گوشت گرم در سطح استان توزیع شده است افزود: کانون‌های مساجد با شناسایی نیازمندان هر منطقه، بسته‌های گوشت قربانی را توزیع می‌کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های فرهنگی هنری کانون‌های مساجد اشاره کرد و افزود: انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری در برخی مساجد مغفول مانده و ما نیاز داریم با زبان هنر مفاهیم اسلام و انقلاب را به نسل‌های آینده بشناسانیم.

 

حجت‌الاسلام همت‌پور با اشاره به اینکه برای این منظور مساجد نیازمند تشکیل و فعالیت گروه‌های سرود و تئاتر انقلابی هستند تصریح کرد: این مفاهیم و فعالیت‌ها باید با همکاری کانون‌های مساجد و بسیج در مساجد باید رقم بخورد.

 

وی به زیست‌بوم مجازی تحت عنوان «بچه‌های مسجد» اشاره کرد و ادامه داد: 26 هزار کانون‌های مساجد با ثبت و بارگزاری فعالیت‌های خود در این سامانه علاوه بر استفاده از تجربیات دیگر کانون‌ها، در رویداد فهما نیز شرکت می‌کنند.

 

مدیر ستاد فهما خوزستان با بیان اینکه سامانه بچه‌های مسجد، ویترین فعالیت‌های کانون‌های مساجد است اذعان کرد: از جمله برنامه‌های کانون‌های مساجد می‌توان به فعالیت‌های قرآنی، دیدار با خانواده شهدا، رویدادهای هنری، کارآفرینی و اشتغال و ... اشاره کرد.

 

وی با اشاره به اینکه 2 هزار دیدار با خانواده شهدا توسط کانون‌های مساجد در سامانه بارگزاری شده خاطر نشان کرد: به دنبال احیا و زنده نگه‌داشتن نام شهدا هستیم و در این راستا بیشتر کانون‌های جدیدالتاسیس به نام یک شهید، نامگذاری می‌شود.

 

همت‌پور با بیان اینکه امروز نیز به مناسبت 19 مهر، مجوز کانون مسجد الهادی اندیمشک به نام شهید حاج قاسم سلیمانی صادر شد خاطر نشان کرد: امیدواریم شاهد شکوفایی بیش از پیش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد باشیم.