آیین اختتامیه تولیدات رسانه ای برگزار شد
آيين اختتاميه توليدات رسانه اي برگزار شد

آیین اختتامیه تولیدات رسانه ای برگزار شد

کارگاه توليدات رسانه‌اي با همت کانون صفا اهوازبرگزار و در مراسمي در دانشگاه اميرالمؤمنين (ع) اهواز به کار خود پايان داد
شناسه خبر : 42196 تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۳۱

به گزارش ستاد ارتبطات رسانه ای (فهما) از استان خوزستان، حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور در مراسم اختتامیه کارگاه تولیدات رسانه‌ای که در دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) اهواز برگزار شد، با تقدیر از دست‌اندرکاران این رویداد اظهار کرد: امروز یکی از مهم‌ترین عرصه‌هایی که می‌توان به آن توجه کرد، بحث رسانه است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، از مهم‌ترین مقوله‌هایی که مقام معظم رهبری طی سال‌های گذشته بارها به آن اشاره داشتند، بحث بصیرت‌افزایی است افزود: امروز نیز ایشان بر جهاد تبیین در موضوعات مختلف تاکید دارند.

 

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه تصریح کرد: امروز ما در جنگ ترکیبی قرار داریم و می‌بینیم که همه ایادی با استفاده از این جنگ که در راس آن رسانه ‌قرار دارد، علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام همت‌پور با بیان اینکه مقام معظم رهبری طی سالیان گذشته ابتدا از تهاجم فرهنگی، بعد آن شبیه‌خون فرهنگی و امروز از جنگ فرهنگی که جنگ رسانه‌ است، نام می‌برند اضافه کرد: تفاوت جنگ فرهنگی و نظامی در این است که در جنگ نظامی سربازان دشمن را می‌بینیم ولی جنگ رسانه و فرهنگی بر تفکرات و روح افراد تاثیرگذار است و این جنگ بسیار خطرناک‌تر از جنگ سخت است.

 

وی بر ضرورت فعالیت مساجد در زمینه روشنگری جنگ رسانه‌ای تاکید کرد و ادامه داد: مسجد و هیئتی که استکبارستیز نباشد و در مسیر بصیرت‌افزایی فعالیت نکند، مسجد تراز انقلاب نیست بلکه مسجد سکولار است که خوشبختانه بسیاری از مساجد ما در تراز انقلاب اسلامی هستند.

 

مدیر ستاد فهما خوزستان با اشاره به اینکه باید فضا و فعالیت‌های مساجد ما متناسب با شرایط جامعه و امروزی‌تر شدن، پیش ‌روند ابراز کرد: در این راستا عرصه رسانه از مهم‌ترین عرصه‌هایی است که می‌تواند جوانان و نوجوانان را به سوی مساجد و هیئت‌ها سوق دهد، بنابراین لازم است مساجد زمینه فعالیت در این حوزه را فراهم کنند.