کانون‌های مساجد هیچ‌گاه محل اختلاف نبوده است
کانون‌هاي مساجد هيچ‌گاه محل اختلاف نبوده است
رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد کشور:

کانون‌های مساجد هیچ‌گاه محل اختلاف نبوده است

حجت‌الاسلام والمسلمين خداداده در ديدار با نماينده ولي‌فقيه در خوزستان گفت: کانون‌هاي مساجد دستيار فرهنگي براي امام جماعت مسجد هستند و هيچ‌گاه محل اختلاف نبوده و هرکجا که امام جماعت اراده کند درکنارش هستيم تابتوانيم زيبايي کارفرهنگي را به نمايش بگذارد.
شناسه خبر : 42454 تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۴۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین کمال‌الدین خداداده شامگاه شنبه (28 آبان) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظرفیت‌های کانون‌های مساجد را کم‌نظیر دانست و اظهار کرد: اگر کانون‌های فرهنگی هنری در مسجد شکل بگیرند مطمئنا به آبادی مسجد و حضور جوانان و نوجوانان کمک می‌کنند.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: مقام معظم رهبری سال 91 در خراسان شمالی فرمایشاتی در خصوص کانون‌های مساجد داشتند مبنی بر اینکه «کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید البته با همکاری بسیج» و در جمله بعد می‌فرمایند «بنشینید با جوانان و نخبگان و راهی پیدا کنید برای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد».

 

وی با بیان اینکه فکر نمی‌کنم رهبر معظم انقلاب در مورد سایر نهادهای فرهنگی چنین جمله صریحی داشته باشند، اضافه کرد: زیبایی‌هایی که در کار هنر و فرهنگ است همچون اوقات فراغت، فعالیت‌های اردویی، تربیتی، آموزشی، گروه‌های سرود، تئاتر، اکران فیلم‌های مناسب، کتابخانه‌های تخصصی و ... مطمئنا برای جوانان و نوجوانان جاذبه خوبی دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده با اشاره به اینکه در استان خوزستان بیش از یک هزار و 200 کانون فرهنگی هنری وجود دارد که 95 هزار عضو را در سامانه بچه‌های مساجد ثبت کرده‌اند، ادامه داد: البته عقب‌ماندگی‌هایی هم از حیث تعداد کتابخانه‌های مساجد و هم کانون‌های فرهنگی هنری به نسبت جمعیت و گستردگی در استان وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه در کشور 2 میلیون و 500 هزار نفر عضو کانون‌های مساجد هستند که در سامانه ثبت شدند، خاطر نشان کرد: کانون‌های مساجد هیچ گاه محل اختلاف نبوده و امیدواریم این امر استمرار داشته باشد و بتوانیم در کنار امام جماعت کارهای کانونی خوبی را شکل دهیم.

 

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه وظیفه ستاد کانون‌های مساجد کاملا مشخص است تا بتواند هم از حیث منابع و هم توانمندی‌ها به مدیران کانون کمک کنند تا در کنار امام جماعت فعالیت داشته باشند، عنوان کرد: کانون‌های مساجد دستیار فرهنگی برای امام جماعت مسجد هستند و هر کجا که امام جماعت اراده کند در کنارش هستیم تا بتوانیم زیبایی کار فرهنگی را به نمایش بگذارند.

 

وی با بیان اینکه تمام تصمیمات کانون‌های مساجد در شورای سیاست‌گذاری شکل می‌گیرد، ابراز کرد: رئیس این شورا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و اعضای آن وزرای آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، فرمانده سپاه، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و شهرداری تهران هستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده با اشاره به اینکه ستاد کانون‌های مساجد از لحاظ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، هم شخصیتی حقوقی و مستقل و هم حقوقی از حیث استخدامی و قانونی دارد، اذعان کرد: در استان‌ها هم نماینده ولی فقیه رئیس این شورا است و می‌طلبد این شورا در استان تشکیل و بتوانیم برنامه‌های تحولی برای کانون‌ها طرح کنیم.

 

وی یاد آور شد: خوزستان و به ویژه اهواز مساجد فعالی دارد و به خصوص در حوزه دانش‌آموزی و کار تربیتی در کشور زبان‌زد هستند که امیدواریم بتوانیم به عنایت نماینده ولی فقیه مدل الگویی برای کانون‌های مساجد در کشور داشته باشیم و در استان هم نقش‌آفرینی ویژه‌ای را رقم بزنیم.

کلمات کلیدی: کانون هاي مساجد