امام جمعه محور فعالیت‌های فرهنگی قرآنی در شهرستان‌ها است
امام جمعه محور فعاليت‌هاي فرهنگي قرآني در شهرستان‌ها است
حجت ااسلام همت پور در دیدار با امام جمعه بندر امام خمینی (ره):

امام جمعه محور فعالیت‌های فرهنگی قرآنی در شهرستان‌ها است

حجت الاسلام همت پورگفت: در سطح شهرستان امام جمعه به عنوان رييس شوراي فرهنگ عمومي و فرمانده قرارگاه فرهنگي هر شهرستان ستون و محور تحولات فرهنگي قرآني است
شناسه خبر : 42819 تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۳۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان خوزستان: حجت ااسلام «مرتضی همت پور» در دیدار با امام جمعه اظهار کرد: قریب 1100 کانون فرهنگی هنری در مساجد خوزستان در حال فعالیت هستند که از این آمار ۶ کانون در بندر امام خمینی (ره) وجود دارد و ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد این ظرفیت را داراست که برای تمامی مساجد شهری و روستایی این شهرستان کانون فرهنگی هنری تاسیس نماید.

مدیر ستاد فهما خوزستان اضافه کرد: مسجد به عنوان خانه خدا و مکانی مقدس در هر محله می تواند با فعالیت های قرآنی ،فرهنگی هنری سبب جذب جوانان و نوجوانان و کودکان در مساجد شود.

وی با اشاره به نقش امام جماعت مسجد گفت: امام جماعت در هر محله به عنوان اثرگذارترین شخصیت فرهنگی قرآنی می تواند در رشد و تعالی فرهنگ و هنر و فعالیت های قرآنی فعالیت نموده و جریان سازی نماید.

حجت الاسلام همت پور اذعان کرد: در سطح شهرستان امام جمعه به عنوان رییس شورای فرهنگ عمومی و فرمانده قرارگاه فرهنگی هر شهرستان ستون و محور تحولات فرهنگی قرآنی است.

 

در پایان این جلسه مقرر شد ستاد کانون های مساجد استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از 250 نوجوان قرآنی شهرستان بندر امام خمینی(ره) تجلیل نماید.