نسخه اصیل فعالیت‌های بصیرتی، سیاسی، مطالبه‌گری را می‌توان از دل مسجد اخذ کرد
نسخه اصيل فعاليت‌هاي بصيرتي، سياسي، مطالبه‌گري را مي‌توان از دل مسجد اخذ کرد
رئیس دبیرخانه شورای سیاست گذاری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور؛

نسخه اصیل فعالیت‌های بصیرتی، سیاسی، مطالبه‌گری را می‌توان از دل مسجد اخذ کرد

محمديان در مراسم معارفه سرپرست ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد خوزستان با اشاره بيان اينکه مسجد پايگاه ولايت است گفت: نسخه اصيل فعاليت‌هاي بصيرتي، سياسي، مطالبه‌گري را مي‌توان از دل مسجد اخذ کرد.
شناسه خبر : 43446 تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۷:۱۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خوزستان ، محمدتقی محمدیان، امروز چهارشنبه (۱۴ دی) در مراسم تودیع و معارفه مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان، ضمن تسلیت ایام ارتحال حضرت زینب (س) و شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: مسجد هم در کیان اعتقادی ما جایگاه رفیعی دارد و هم در اساس فکری و فرهنگی انقلاب که خاستگاه آن مسجد است، دارای اهمیت ویژه‌ای است.

 

رئیس دبیرخانه شورای سیاست گذاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، افزود: مسجد سه رکن دارد؛ اولا مسجد خانه خداست و شرف انتصاب آن به حضرت حق تعالی بوده که ارجحیت آن را می‌رساند، از این رو باید همه کارهای توحیدی، نیایشی و عبادی را از دل مسجد احصا و برنامه‌ریزی کنیم.

 

وی اضافه کرد: ضلع دوم این است که مسجد پناهگاه مردم است و همه کارهای امدادی، اجتماعی و معاضدتی از دل مسجد باید احصا شود و نسبت به آن برنامه‌ریزی داشت.

 

محمدیان، ابراز کرد: ضلع سوم این است که مسجد پایگاه ولایت است از این رو نسخه اصیل همه کارهای بصیرتی، سیاسی، مطالبه‌گری و عدالت‌طلبی را می‌توان از دل مسجد اخذ کرد و کارها را پیش برد.

 

وی تصریح کرد: مسجد چنین جایگاهی دارد و مخصوصا اکنون که در چهل سال دوم انقلاب هستیم باید از یک منظر متفاوت‌تر نسبت به حکمرانی مردمی که داعیه‌دار آن هستیم، نگاه کنیم؛ همان گونه که در قدم اول انقلاب مسجد خاستگاه انقلاب بوده اکنون نیز خاستگاه گام دوم انقلاب هم می‌تواند باشد.

 

رئیس دبیرخانه شورای سیاست گذاری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور گفت: زمانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این جمع‌بندی رسیدند که برای تربیت عناصر انسانی مولد در حوزه فرهنگ و هنر، نیازمند بچه‌های مسجدی هستیم، یعنی عناصری که در دل فضای توحیدی مسجد پرورش پیدا کردند و باید در عرصه فرهنگ و هنر ایفای نقش کنند.

 

وی افزود: لذا مجموعه کانون‌های مساجد شکل گرفت و بنا شد این عرصه به تولید اثر و صنایع خلاق فرهنگی و تربیتی عناصر ممتاز فرهنگی و هنری همت بگذارند.

 

محمدیان، با بیان اینکه در تلاش هستیم بتوانیم این ماموریت را به صورت ویژه با همت دوستان در مجموعه کانون‌های مساجد احیا و تقویت کنیم، ادامه داد: از آنجا که خوزستان، استان ویژه‌ای است می‌تواند هم الگو باشد و با توجه به اینکه هم مجموعه ظرفیت‌های ممتاز انسانی در این استان متمرکز است، می‌تواند زمینه تعالی و رشد کانون‌های مساجد کشور را فراهم کند.

 

وی تاکید کرد: لذا باور داریم که مجموعه فعالیت‌های مساجد در این استان که در خوزستان اتفاقات ارزشمندی افتاده، محصول فعالیت‌های فرهنگی را در استان مشاهده می‌کنیم، خیلی از مدیران ارشد استان همه تربیت یافته مسجد بودند.‌

 

محدیان گفت: زمانی در وزارت فرهنگ ضمن خیرمقدم به حجت‌الاسلام سمیری به عنوان مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان، یاد آور شد: امیدواریم حضور ایشان در این عرصه منشا تحولات جدی باشد و با تعامل و همکاری خوب و خالصانه مجموعه همکاران، شاهد اعتلا و ارتقای کانون‌های مساجد استان باشیم.