دیدار و بررسی فضاهای مشترک فرهنگی بین کانون های مساجد خوزستان و مساجد کشور عراق
ديدار و بررسي فضاهاي مشترک فرهنگي بين کانون هاي مساجد خوزستان و مساجد کشور عراق
سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان خبر داد:

دیدار و بررسی فضاهای مشترک فرهنگی بین کانون های مساجد خوزستان و مساجد کشور عراق

حجت‌الاسلام سميري از ديدار با فرماندهان و رابطين فرهنگي به همراه سه نفر از مديران کانون‌هاي مساجد اهواز در شهر سماوه خبر داد و گفت: دوستان ما در عراق خواستار ايجاد پايگاه‌هاي فرهنگي و برگزاري برنامه‌هاي قرآني و فرهنگي و تشکيلاتي در مراکزي همچون مساجد، حسينيه‌ها و مدارس هستند.
شناسه خبر : 43698 تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۰۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان خوزستان حجت الاسلام قاسم سمیری در خصوص تعاملات کانون‌های مساجد خوزستان و مساجد کشورعراق اظهار کرد: از آنجا که مساجد یک پایگاه فرامنطقه‌ای اسلامی است و حسب رسالتی که در این راستا داریم و همچنین تاکیدات رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، بنا شد بخش بین‌الملل کانون‌های مساجد فعال شود.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، افزود: برای تعامل بیشتر بین مساجد استان خوزستان و مساجد عراق میزبان یکی از فرماندهان کتائب حزب‌الله حشدالشعبی عراق بودیم که برنامه‌ریزی خوبی شد و دوستان ما در عراق آمادگی خود را از هر جهت برای برنامه های مشترک فرهنگی اعلام کردند.

 

وی اضافه کرد: یکی از خلأهای موجود در عراق انجام کارهای فرهنگی است، البته استعدادهای فرهنگی بسیاری وجود دارد که یک ظرفیت تلقی می‌شود و می‌توان از آنها در جهت ایجاد ارتباطات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، قرآنی و ... میان مساجد ما با مساجد کشور عراق استفاده کرد.

 

حجت‌الاسلام سمیری، تصریح کرد: در هفته جاری نیز به دعوت حشدالشعبی، برای حضور در مراسم سالگرد شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به همراه سه نفر از مدیران کانون‌های مساجد اهواز در شهر سماوه حضور پیدا کردیم تا علاوه بر شرکت در مراسم، بازدیدی از فضا و چگونگی ایجاد ارتباط میان کانون‌های مساجد استان با کشور عراق داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه در این دیدار نشستی با شیوخ عشایر عراق داشتیم و استعدادها را بررسی کردیم، ادامه داد: همچنین با کنسولگری ایران و رایزن فرهنگی ایران در نجف اشرف دیدار و نشستی داشتیم که آمادگی خود را جهت هر گونه همکاری و مشارکت با مساجد اعلام کردند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان اذعان کرد: دوستان ما در عراق خواستار ایجاد پایگاه‌های فرهنگی و برگزاری برنامه‌های قرآنی و فرهنگی و تشکیلاتی در مراکزی همچون مساجد، حسینیه‌ها و مدارس هستند که این بهترین ظرفیت برای فعالیت کانون‌های مساجد است.

 

وی با اشاره به اینکه ما نیز اعلام کردیم که خوزستان و استان‌های دیگر از هر جهت آماده همکاری با دوستان در عراق جهت ارتقای مباحث فرهنگی و قرآنی هستیم، یاد آور شد: این دیدارها برای تعامل بهتر و استفاده از ظرفیت‌های بیشتر ادامه خواهد داشت.

کلمات کلیدی: عراق