شورای هماهنگی، هم‌اندیشی و همفکری در کانون‌های مساجد استان خوزستان تشکیل می‌شود
شوراي هماهنگي، هم‌انديشي و همفکري در کانون‌هاي مساجد استان خوزستان تشکيل مي‌شود
سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان:

شورای هماهنگی، هم‌اندیشی و همفکری در کانون‌های مساجد استان خوزستان تشکیل می‌شود

حجت‌الاسلام سميري از راه‌اندازي شوراي هماهنگي، هم‌انديشي و همفکري در کانون‌هاي مساجد استان خبر داد و گفت: با توجه به حساسيت فعاليت در روستاها و مناطق حاشيه و نفوذ دشمن در اين مناطق به روش‌هاي مختلف، نياز است به اين مناطق توجه ويژه شود
شناسه خبر : 43707 تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۳۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خوزستان حجت‌الاسلام قاسم سمیری با اشاره به ضرورت توجه به کانون‌های فرهنگی هنری روستایی، اظهار کرد: با توجه به حساسیت فعالیت در روستاها و مناطق حاشیه و نفوذ دشمن در این مناطق به روش‌های مختلف، نیاز است به این مناطق توجه ویژه شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، افزود: در این راستا تلاش می‌کنیم در مناطقی که کانون ندارند، مجوز راه‌اندازی کانون بدهیم و از هر جهت چه فکری، چه آموزشی به این مراکز کمک کنیم تا در برابر آسیب‌هایی همچون فعالیت فرق ذاله و ... آسیب‌پذیر نشوند بلکه منفعل و تقویت شوند.

 

وی اضافه کرد: کانون‌هایی نیز که در مناطق روستایی هستند و به دلایلی رکود فعالیت دارند نیز به لحاظ فکری، اقتصادی، آموزشی حمایت می‌کنیم و حتی اقداماتی در راستای بنگاه‌های زودبازده جهت کمک به اشتغالزایی در این مناطق انجام می‌دهیم.

 

سرپرست ستاد فهما خوزستان، از راه‌اندازی شورای هماهنگی، هم‌اندیشی و همفکری در کانون‌های مساجد استان خبر داد و تصریح کرد: این شورا بین هشت تا 10 عضو اصلی خواهد داشت و با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و مدیران فعال کانون‌های مساجد تشکیل می‌شود تا کمکی به تعالی، برنامه‌ریزی و توسعه کار فرهنگی باشد.

 

وی ابراز کرد: با سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) و بهداشت استان هماهنگ شده که اعضای کانون‌های مساجد در مناطق حاشیه و محروم همچون کوت‌عبدالله، ملاشیه، قلعه‌چنان و ... بتوانند از مراکز درمانی تحت پوشش سپاه به صورت رایگان بهره‌مند شوند و بنا شده دارو نیز با تخفیف 30 تا 40 درصدی به آنها داده شود که در حال تنظیم تفاهم‌نامه در این خصوص هستیم.

 

حجت‌الاسلام سمیری، همچنین از اعلام حمایت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شرکت نفت، حوزه علمیه، دفتر امام جمعه و ... از کانون‌های مساجد خوزستان خبر داد و اذعان کرد: در صدد هستیم تا قبل از 18 اسفند چند کارگاه آموزشی، فرهنگی و هنری با حضور اساتید برتر ویژه کانون‌های مساجد برگزار کنیم.