همکاری حوزه‌های علمیه و کانون‌های مساجد استان خوزستان در عرصه بین‌الملل
همکاري حوزه‌هاي علميه و کانون‌هاي مساجد استان خوزستان در عرصه بين‌الملل

همکاری حوزه‌های علمیه و کانون‌های مساجد استان خوزستان در عرصه بین‌الملل

در ديدار مدير ستاد فهما و معاون بين‌الملل حوزه‌هاي علميه استان خوزستان، بر آمادگي هر گونه همکاري حوزه‌هاي علميه و کانون‌هاي مساجد استان در حوزه بين‌الملل تاکيد شد.
شناسه خبر : 43783 تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۵۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان خوزستان، حجت‌الاسلام «قاسم سمیری» امروز سه‌شنبه 27 دی ماه در دیدار با معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه خوزستان، با تاکید بر آمادگی برای همکاری‌های مشترک بین کانون‌های مساجد و حوزه علمیه استان خوزستان در حوزه بین‌الملل، اظهار کرد: می‌توانیم با استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه، بحث آموزش و تربیت سخنران بین‌المللی را برای کانون‌های مساجد داشته باشیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، بر استفاده از ظرفیت ائمه جماعات و کانون‌های مساجد استان در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و دینی در حوزه بین‌الملل تاکید کرد و افزود: توسعه و نشر فرهنگ اسلامی در مناطق آسیب‌پذیر و حساس امر ضروری و حائز اهمیت است که باید به آن پرداخته شود.

 

همچنین در ادامه حجت‌الاسلام «مهدی علیزاده» نیز در این دیدار، از آمادگی این مرکز در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری در سطح مساجد استان خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت موجود در کانون‌های مساجد در نقاط مختلف روستاها و شهرهای استان، آماده اجرای این برنامه های مشترک است.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه خوزستان، تصریح کرد: ظرفیتی که در مساجد استان وجود دارد بستر خوبی برای ارتباط با مساجد و مراکز فرهنگی کشورهای همسایه و به ویژه کشور عراق است که می‌توان این ظرفیت را از طریق کانال کانون‌های مساجد فعال و پویا کرد.