برنامه‌های پیش رو ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان تشریح شد
برنامه‌هاي پيش رو ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد خوزستان تشريح شد

برنامه‌های پیش رو ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان تشریح شد

حجت‌الاسلام سميري، در جلسه با کارشناسان ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد استان خوزستان به تشريح برنامه هاي پيش رو اين ستاد تا پايان سال جاري پرداخت.
شناسه خبر : 43789 تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۲۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان خوزستان، حجت‌الاسلام «قاسم سمیری»، امروز سه‌شنبه (27 دی) در جلسه‌ای با پرسنل کانون‌های مساجد استان، با اشاره به برنامه‌های کانون‌های مساجد تا پایان سال جاری، اظهار کرد: یکی از این برنامه‌ها انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با برخی ادارات فرهنگی همچون کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، افزود: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها، افزایش تعاملات، بهره‌مندی کانون‌های مساجد از ظرفیت این ادارات به ویژه در مناطق محروم و حاشیه، برگزاری برنامه‌های مشترک و ... است.

 

وی تصریح کرد: از آنجا که دبیرخانه جشنواره شعر رضوی به زبان عربی در ستاد کانون‌های مساجد استان تشکیل شده، باید اقدامات لازم و طرح‌ها و ایده‌های خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن این رویداد بین‌المللی ارائه دهیم؛ همچنین با ارتباط مستمر با شهرستان‌ها، شاعران را برای شرکت در این جشنواره و ارسال آثار تشویق کنیم.

 

حجت‌الاسلام سمیری، با بیان اینکه میدان هوسه رضوی در پنج شهرستان با همکاری ستاد کانون‌های مساجد و معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت این رویداد برگزار می‌شود، اضافه کرد: این جشنواره سه مراسم بین‌المللی دارد که یکی از آنها در بصره برگزار شد و دو برنامه دیگر نیز در شهر نجف کشور عراق و شهر صحار کشور عمان در بهمن ماه اجرا خواهد شد.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی و ضرورت برنامه‌ریزی مناسب از سوی کانون‌های مساجد در این ایام، ابراز کرد: ستاد دهه فجر مساجد باید فعال شود و در این راستا باید هم از ظرفیت پرسنل و هم کانون‌های مساجد استان جهت ارائه ایده و فکر و برنامه استفاده کرد.

 

سرپرست ستاد فهما خوزستان، از برگزاری مسابقه نقاشی حاج قاسم و بازی‌های بومی و محلی در باغملک همزمان با دهه فجر خبر داد و اذعان کرد: برنامه‌ریزی شده در هفته آینده جلسه‌ای با مدیران کانون‌های مساجد بندر امام و ماهشهر برگزار شود و دیداری نیز با مدیران پتروشیمی و ائمه جمعه این دو شهرستان خواهیم داشت.

 

وی از برگزاری 2 کارگاه تخصصی موسیقی آئینی در دو شهرستان دزفول و باوی ویژه کانون‌های مساجد در بهمن‌ماه خبر داد و عنوان کرد: همچنین در حال برنامه‌ریزی جهت برگزاری دوره آموزشی طب سنتی ویژه کانون‌های مساجد استان هستیم تا هم قدمی در جهت اشتغالزایی برداریم و هم در هر کانون یک کارگاه طب سنتی و اسلامی راه‌اندازی شود.