بازدید مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان خوزستان از کانون شهید صیمری
بازديد مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد استان خوزستان از کانون شهيد صيمري
در آستانه دهه مبارک فجر صورت گرفت:

بازدید مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان خوزستان از کانون شهید صیمری

حجت‌الاسلام قاسم سميري گفت: از ظرفيت‌ کانون‌هاي مساجد جهت توسعه فعاليت‌هاي مختلف در مناطق کم‌برخوردار اهواز بايد بيش از پيش استفاده شود.
شناسه خبر : 44102 تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۱۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان خوزستان: حجت‌الاسلام «قاسم سمیری»، در بازدید از کانون فرهنگی هنری شهید صیمری مسجد امام خمینی (ره) اظهار کرد: از ظرفیت‌ کانون‌های مساجد جهت توسعه فعالیت‌های مختلف در مناطق کم‌برخوردار اهواز باید بیش از پیش استفاده شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خوزستان، اضافه کرد: با توجه به استعدادهای بالقوه جوانان و نوجوانان این منطقه، می‌توان از دل این استعدادها خطبا، شعرا و قاریان و حافظان قرآنی تربیت کرد، از این رو باید از این ظرفیت استفاده بهینه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری شهید صیمری از پیشینه فعالیت‌های فرهنگی هنری خوبی برخوردار است، بر ضرورت اولویت قرار دادن این کانون در بودجه و تجهیزات جهت توسعه و گسترش این فعالیت‌ها خبر داد و اذعان کرد: می‌توان از تجربیات و نظرات مدیر کانون فرهنگی هنری شهید صیمری در شورای راهبردی توسعه کانون‌های مساجد استان بهره‌مند شد.

حجت‌الاسلام سمیری، با اشاره به اینکه تأسیس و اخذ مجوز مؤسسه در کنار کانون به اشتغالزایی منجر می‌شود، تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت‌های کلانی در ایجاد مؤسسات فرهنگی، هنری و قرآنی دارد و با تأسیس و اخذ مجوز مؤسسه طبق شرایط اعلامی می‌توان به سمت اشتغالزایی سوق داده شود.

وی با بیان اینکه ایجاد یک چاپخانه دیجیتالی می‌تواند به توسعه اشتغال کمک کند، ادامه داد: تأسیس این چاپخانه هم خوداشتغالی و هم درآمدزایی است و می‌تواند به مسجد خدمت کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان خوزستان، همچنین در بازدید از کتابخانه کانون و مسجد امام خمینی (ره)، بر ضرورت راه‌اندازی یک کتابخانه عمومی در این مسجد تأکید کرد و گفت: باید در راستای توسعه فرهنگی کتاب و کتابخوانی در این منطقه گام‌های مؤثری برداریم و با ایجاد حلقه‌های کتابخوانی در این مسجد، به توسعه فرهنگ کتابخوانی کمک کنیم.

وی خاطر نشان کرد: هر چه کتابخوان بیشتر شود، ضمن گسترش فرهنگ و اندیشه کتابخوانی و فرد کتابخوان، تعالی و پیشرفت فرهنگی در آن منطقه توسعه و گسترش می‌یابد.

حجت‌الاسلام سمیری، با بیان اینکه برای تکمیل و ایجاد کتابخانه عمومی در این مسجد و کانون با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان پیگیری لازم صورت می‌گیرد، ابراز کرد: برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تجهیز و گسترش آن اقداماتی صورت گیرد.

در ادامه این دیدار، حجت‌الاسلام سید یوسف موسوی امین، مدیر کانون فرهنگی هنری شهید صیمری (ره) مسجد امام خمینی (ره) منطقه شهرک رزمندگان اهواز، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این کانون، بر ضرورت مساعدت‌ها برای توسعه فعالیت‌ها تأکید کرد و یاد آور شد: 170 عضو، 15 خطیب و 18 روحانی در این مسجد و کانون ومشغول به فعالیت هستند.