سه کانون فرهنگی هنری در شهرستان شوش افتتاح شد
سه کانون فرهنگي هنري در شهرستان شوش افتتاح شد
در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی:

سه کانون فرهنگی هنری در شهرستان شوش افتتاح شد

همزمان با فرارسيدن چهل و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي؛ سه کانون فرهنگي هنري در شهرستان شوش افتتاح شد.
شناسه خبر : 44116 تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۴۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان خوزستان، حجت‌الاسلام قاسم سمیری، در مراسم افتتاح کانون فرهنگی هنری المصطفی شهرستان شوش، با تبریک اعیاد رجبیه و دهه فجر، گفت: شهرستان شوش سابقه دیرینه‌ای در زمینه تاریخی، بافت فرهنگی و سنتی دارد و این نشان‌دهنده ظرفیت این شهرستان است، از این رو باید قدر این ظرفیت را بدانیم و  مسئولان هم توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با اشاره به حضور قاریان و شاعران و تعزیه‌خوانان ممتاز و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهرستان شوش، اضافه کرد: اصل کار ما فعالیت های قرآنی است از این رو باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

وی بر برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن به صورت هفتگی در مساجد و کانون‌ها و توجه به تربیت حافظان و قاریان قرآن تاکید کرد و افزود: سعی می‌کنیم در ستاد کانون‌های مساجد نگاه و حمایت ویژه‌ای هم در بحث فرهنگی و هم به لحاظ تجهیزاتی به کانون‌های مساجد شهرستان شوش داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سمیری، روحانی را ثقل اکبر کار فرهنگی دانست و تصریح کرد: اگر روحانی در راس کار فرهنگی قرار گیرد و مدیریت کند صددرصد می‌تواند در ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و هنری تاثیرگذار باشد.

وی از مدیران کانون‌های مساجد شوش خواست نسبت به ارائه طرح‌های فرهنگی اقدام کنند و ادامه داد: در کنار کانون‌های مساجد، می‌توان با تاسیس مؤسسه فرهنگی در راستای اشتغالزایی و درآمدزایی گام برداشت.

در این مراسم کریم ستاوی رابط کانون‌های مساجد شوش و حجت‌الاسلام دیناروند مدیر کانون فرهنگی هنری المصطفی در بخش مرکزی شهرستان شوش روستای شهید دانش به ارائه گزارشی از فعالیت کانون‌های مساجد این شهرستان پرداختند.

لازم به ذکر است، در این مراسم سه کانون فرهنگی هنری در شهرستان شوش افتتاح و جمع کانون های  شهرستان به ۷۲ کانون فرهنگی هنری شهری و روستایی رسید.

کلمات کلیدی: دهه فجر افتتاح کانون